17.2.06

Po darmowych gazetach, darmowe książki w internecie

Amerykański wydawca HarperCollins umieścił w internecie książkę o tworzeniu przedsiębiorstw pt. „Got it alone!" autorstwa Bruce Judsona. Lektura książki jest za darmo. Książka jest finansowana z reklamy, jak internetowe gazety.

Design i nawigacja na stronie internetowej są koszmarne, ale jest wyszukiwarka. Dzięki niej można dotrzec bezpośrednio do stron, na których użyte jest dane słowo, np. business plan.

Co ciekawe, reklamy na stronie tytułowej pochodzą z „Yahoo!", a na poszczególnych podstronach z Google.

Źródło: buzzmachine

> Tag: ,

1 komentarz:

tarkowski pisze...

Wydaje mi sie, ze opisana przez Ciebie ksiazka nie jest najlepszym przykladem trendu udostepniania ksiazek w sieci - istnieje juz sporo takich pozycji, których obecnosc za darmo w sieci nie jest wspierana / finansowana przez reklamy na stronie z ksiazka. Ksiazki sa po prostu dostepne za darmo. Czesto autorami / wydawcami kieruja motywy ideologiczne, ale jest rownie wielu, ktorzy uwazaja, ze jest to skuteczny model biznesowy - wersja sieciowa generuje tytulowi popularnosc, ktora przeklada sie na sprzedaz wersji drukiem. U nas w Polsce w ten sposob ukazala sie "Wolna kultura" Lawrence'a Lessiga, "W obronie wolnosci" Richarda Stallmana i "Q. Taniec smierci" Luthera Blissetta.
Jak dla mnie w porownaniu z takimi rozwiazaniami dzialania Harper Collins wypadaja blado i malo ciekawie.