Agencja prasowa Reuters otworzyła encyklopedię biznesu on-line do wypełnienia przez internautów. To tzw. wiki, od wikipedii, internetowej encyklopedii tworzonej przez internautów. Może to zrobić każdy, kto ma dostęp do internetu, komputer i przeglądarkę.
Wiki, a dokładnie WikiWiki, to nazwa pewnego rodzaju stron internetowych, które można tworzyć, edytować i zmieniać bezpośrednio z poziomu przeglądarki.
Zasadnicze cechy serwisów opartych na mechanizmie wiki, wg Wikipedii:
Prasa może wykorzystać technikę wiki np do pisania artykułów z czytelnikami, jak to zrobił amerykański magazyn dla mężczyzn "Esquire". To bardzo skuteczny sposób na interaktywność z czytelnikami.
Jeden z dziennikarzy „Esquire", AJ Jacobs, wymyslił, że napisze artykuł przy pomocy czytelników. Opublikował pierwszą wersję artykułu we wrześniu. Zawierała wiele celowych błędów „aby porównanie przed/po było bardziej interesujące". Artykuł został opublikowany w listopadzie ub. roku.
W ciągu trzech dni artykuł był modyfikowany 532 razy przez 75 różnych osób.
Ten eksperyment pokrywa się z naszym pomysłem dla prasy lokalnej i regionalnej, żeby dziennikarz zamieszczał rano swoją informację na blogu. Tekst wzbogaci się o nowe pytania, komentarze, poprawki czytelników.
Wersja końcowa (uwaga, to nie bedzie praca zbiorowa) ukaże się następnego dnia w gazecie.
Co o tym myślicie?
Źródło: Reuters, „Esquire"
> Tag: media, informacja, internet, blog, prasa, dziennikarstwo, dzienniki, interaktywnosc
Wiki, a dokładnie WikiWiki, to nazwa pewnego rodzaju stron internetowych, które można tworzyć, edytować i zmieniać bezpośrednio z poziomu przeglądarki.
Zasadnicze cechy serwisów opartych na mechanizmie wiki, wg Wikipedii:
- szybkość, prostota i łatwość tworzenia i aktualizacji stron internetowych
- łatwość tworzenia linków do zasobów wewnętrznych i zewnętrznych
- prosty sposób formatowania i wstawiania tagów (prostszy niż język HTML)
- możliwość współpracy wielu użytkowników, czasem rozsianych po całej kuli ziemskiej, przy tworzeniu stron.
Prasa może wykorzystać technikę wiki np do pisania artykułów z czytelnikami, jak to zrobił amerykański magazyn dla mężczyzn "Esquire". To bardzo skuteczny sposób na interaktywność z czytelnikami.
Jeden z dziennikarzy „Esquire", AJ Jacobs, wymyslił, że napisze artykuł przy pomocy czytelników. Opublikował pierwszą wersję artykułu we wrześniu. Zawierała wiele celowych błędów „aby porównanie przed/po było bardziej interesujące". Artykuł został opublikowany w listopadzie ub. roku.
W ciągu trzech dni artykuł był modyfikowany 532 razy przez 75 różnych osób.
"[Ten eksperyment] jest absolutnie fascynujący" wyjaśnia AJ Jacobs. "Byłem przyklejony do komputera, odświeżałem stronę co 45 sekund, żeby zobaczyć ostanie zmiany."
Ten eksperyment pokrywa się z naszym pomysłem dla prasy lokalnej i regionalnej, żeby dziennikarz zamieszczał rano swoją informację na blogu. Tekst wzbogaci się o nowe pytania, komentarze, poprawki czytelników.
Wersja końcowa (uwaga, to nie bedzie praca zbiorowa) ukaże się następnego dnia w gazecie.
Co o tym myślicie?
Źródło: Reuters, „Esquire"
> Tag: media, informacja, internet, blog, prasa, dziennikarstwo, dzienniki, interaktywnosc
Komentarze
Chociaż polska wersja ma na razie zbyt mało czytelników aby artykuły w niej zawarte były często edytowane.