21.2.06

Wielka Brytania: Nie ma chętnych na kupno gazet regionalnych

Grupa prasowa Daily Mail and General Trust (DMGT) zrezygnowała ze sprzedaży swoich gazet regionalnych i lokalnych w Wielkiej Brytanii. DGMT uznała, że otrzymane oferty są zdecydowanie za niskie.

W pakiecie wystawionym na sprzedaż w grudniu 2005 r. było ok. 100 gazet: 20 dzienników, 27 tygodników i ok. 50 gazet darmowych, o wartości 2,2 mld euro, zgrupowanych w wydawnictwie Northcliffe Newspaper.

DMGT wydaje m. in. „Daily Mail”, drugi brytyjski dziennik pod względem nakładu (2,4 mln egz.), po „Evening Standart”.

Próba sprzedaży gazet grupy DMGT jest nowym sygnałem niepokoju, jaki panuje na rynkach prasowych w Europie Zachodniej i w USA.

Gazety, choć zarabiają jeszcze spore pieniądze (tak szwedzka grupa Bonnier jak niemiecki Axel Springer odnotowały rekordowe przychody w zeszłym roku), tracą tam czytelników i reklamodawców, którzy przenoszą się do internetu.

Oznaki tego niepokoju mnożą się od kilku miesięcy:
  • USA: druga grupa prasy regionalnej Knight Ridder jest wystawiona na sprzedaż. Grupa posiada 32 dzienniki. Największym z nich jest „Philadelphia Inquirer"
  • Francja: Grupa Socpresse pozbyła się części swoich dzienników regionalnych. Odsprzedała już prawie wszystkie gazety, z wyjątkiem oczywiście okrętu flagowego „Le Figaro". Wlaściciel Socpresse inwestuje teraz w telewizję.
  • Norwegia/Polska: grupa Orkla Media poszukuje inwestora strategicznego do biznesu prasowego i elektronicznego.

Źródło: „The Guardian"

> Tag: , ,

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Ciekawe czy tak bedzie tez w Polsce. Moze juz teraz zaczac szukac nowej pracy?