Cały Szkokholm o tym mówi: darmowy dziennik „Metro" (wychodzący w Polsce jako „Metropol") zapowiedział uruchomienie w maju 6 lokalnych portali internetowych, po jednym na każdą gminę wokół stolicy Szwecji - poinformował „Dagens Media", cytowany przez blog Media Culpa.
Oznacza to, że „Metro" celuje teraz w reklamę lokalną, otwierając tym samym nowy front walki z gazetami płatnymi.
Nowe portale będą funkcjonować na bazie treści dostarczanej jednocześnie przez dziennikarzy i czytelników, istniejących i potencjalnych, jak to robi koreański OhMyNews, największy portal informacyjny w Azji.
„Metro" zatrudni 50-60 ochotników, którzy będą pisać artykuły i robić zdjęcia w swoim regionie. Dziennik chce w ten sposób dotrzeć do przedmieść stolicy, gdzie nie ma swoich dziennikarzy.
Dziennikarze-obywatele, którzy będą pełnić rolę „ambasadorów Metra", otrzymają wierszowkę za swoje materiały. „Metro" przeszkoli nowych „dziennikarzy". Rekrutacja ma rozpocząć się w przyszłym tygodniu.
To jedno z największych przedsięwzięć opartych na dziennikarstwie obywatelskim w Europie. „Metro" zapowiedziało niedawno odważne inwestycje w internet. Dziennik zamierza uruchomić swoje strony internetowe w większości z krajów, w których ukazuje się w wydaniu papierowym.
Jeżeli zrobi to z takim samym profesjonalizmem, z jakim rozwinęło swoje wydania papierowe, media lokalne w miastach, gdzie pojawi się internetowe „Metro", czekają ciężkie czasy.
Tags: media, prasa, dzienniki, informacja, internet, citizen journalism, ohmynews
> Wiedzieć więcej:
Dziennik „Metro" otwiera swoje strony w internecie
Eksperci uznają „Metro" za jedną z najbardziej atrakcyjnych inwestycji na świecie
Oznacza to, że „Metro" celuje teraz w reklamę lokalną, otwierając tym samym nowy front walki z gazetami płatnymi.
Nowe portale będą funkcjonować na bazie treści dostarczanej jednocześnie przez dziennikarzy i czytelników, istniejących i potencjalnych, jak to robi koreański OhMyNews, największy portal informacyjny w Azji.
„Metro" zatrudni 50-60 ochotników, którzy będą pisać artykuły i robić zdjęcia w swoim regionie. Dziennik chce w ten sposób dotrzeć do przedmieść stolicy, gdzie nie ma swoich dziennikarzy.
Dziennikarze-obywatele, którzy będą pełnić rolę „ambasadorów Metra", otrzymają wierszowkę za swoje materiały. „Metro" przeszkoli nowych „dziennikarzy". Rekrutacja ma rozpocząć się w przyszłym tygodniu.
To jedno z największych przedsięwzięć opartych na dziennikarstwie obywatelskim w Europie. „Metro" zapowiedziało niedawno odważne inwestycje w internet. Dziennik zamierza uruchomić swoje strony internetowe w większości z krajów, w których ukazuje się w wydaniu papierowym.
Jeżeli zrobi to z takim samym profesjonalizmem, z jakim rozwinęło swoje wydania papierowe, media lokalne w miastach, gdzie pojawi się internetowe „Metro", czekają ciężkie czasy.
Tags: media, prasa, dzienniki, informacja, internet, citizen journalism, ohmynews
> Wiedzieć więcej:
Pięć zagrożeń jakie internet stwarza dla prasy
Darmowe gazety zastąpią dzienniki, wg szefa „Metra"Dziennik „Metro" otwiera swoje strony w internecie
Eksperci uznają „Metro" za jedną z najbardziej atrakcyjnych inwestycji na świecie
Komentarze