9.4.06

Akademia Prasy Lokalnej: Jak pisać, by być czytanym (2)

Andrzej Załucki, Redaktor naczelny „Życia Warszawy", był gościem specjalnym warsztatów dziennikarskich nt. „Jak pisać, by być czytanym", zorganizowanych w ramach Akademii Prasy Lokalnej w Warszawie, w dniach 7 i 8 kwietnia.

Akademia Prasy Lokalnej, stworzona przez Izbę Wydawców Prasy i firmę szkoleniowo-doradczą Mediapolis, to pierwszy program szkoleniowy skierowany do dziennikarzy, grafików i menedżerów z prasy lokalnej w Polsce. Akademia Prasy Lokalnej jest współfinansowana ze środkow Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoj Zasobów Ludzkich.

W warsztatach dziennikarskich nt. „Jak pisać, by być czytanym" uczestniczyli dziennikarze z następujących gazet:
  • „Czas Chojnic"
  • „Tygodnik Tucholski"
  • „Gazeta Regionalna" (Żary)
  • „Wiadomości Bolesławca"
  • „Życie nad Odrą"

Warsztaty te były prowadzone przez dwóch trenerów:
  • Krzysztof Urbanowicz, prezes Mediapolis, dyrektor na Europę Wschodnią 5W Mignon-Media, autor blogu Media Cafe Polska.
  • Irena Wiszniewska, publicystka, korespondentka belgijskiego dziennika „Le Soir"

Równolegle odbyły się warsztaty graficzne nt. „Jak stworzyć skuteczną szatę graficzną w prasie lokalnej". Uczestniczyły w nich osoby z następujących gazet:
  • „7 dni Brzeg"
  • „7 dni Strzelce"
  • „7 dni Nysa"
  • „7 dni Opole"
  • „7 dni Kędzierzyn-Koźle"
  • „Tygodnik Płocki"
  • „Gazeta Jarocińska"
  • „Życie Pleszewa"
  • „Nasza Rodnia"
  • „Gazeta Regionalna" (Żary)
  • „Głos Wągrowiecki"
Warsztaty te były prowadzone przez dwóch trenerów:
  • Jacek Gałązka, trener grafiki prasowej, poprzednio dyrektor artystyczny „Super Expressu"
  • Krzysztof Trusz, trener grafiki prasowej i designer, poprzednio dyrektor artystyczny „Gazety Wyborczej".
Akademia Prasy Lokalnej cieszy się dużym zainteresowaniem. Pozostało już niewiele wolnych miejsc. Większość z nich została już zarezerwowana w pierwszych tygodniach programu, a na warsztaty dziennikarskie „Jak pisać, by być czytanym" oraz „Jak tworzyć tematy czołówkowe" stworzone zostały długie listy oczekujących.

Informacje i formularze zgłoszeniowe:

Sylwia Domagała
Tel. (22) 313 22 02
Kom. 0 505 169 901
E-mail: apl@izbaprasy.pl

> Goście specjalni poprzednich szkoleń:
  • Wiesław Podkański, prezes Izby Wydawcow Prasy i prezes wydawnictwa Axel Springer (m. in. „Fakt", „Newswweek")
  • Jacek Żakowski, dziennikarz „Polityki", znany publicysta prasowy, radiowy i telewizyjny.
  • Igor Janke, były redaktor naczelny PAP.
> Wiedzieć więcej:
Akademia Prasy Lokalnej: Jak pisać wywiad i sylwetkę
Akademia Prasy Lokalnej: Harmonogram szkoleń
Rusza pierwsza w Polsce Akademia Prasy Lokalnej
Wiesław Podkański otworzy jutro Akademię Prasy Lokalnej


> Tag: , , , ,

1 komentarz:

RAFi pisze...

Lokalna prasa często jest uboga wizualnie. Makieta takiego, zazwyczaj tygodnika, idealnie wkomponowuje się w małomiasteczkowy folklor. Na przykładzie Gazety Jarocińskiej oraz Życia Pleszewa sprawdza się to w 100%.