9 kwietnia 2006

Akademia Prasy Lokalnej: Jak pisać, by być czytanym (2)

Andrzej Załucki, Redaktor naczelny „Życia Warszawy", był gościem specjalnym warsztatów dziennikarskich nt. „Jak pisać, by być czytanym", zorganizowanych w ramach Akademii Prasy Lokalnej w Warszawie, w dniach 7 i 8 kwietnia. 

Akademia Prasy Lokalnej, stworzona przez Izbę Wydawców Prasy i firmę szkoleniowo-doradczą Mediapolis, to pierwszy program szkoleniowy skierowany do dziennikarzy, grafików i menedżerów z prasy lokalnej w Polsce. Akademia Prasy Lokalnej jest współfinansowana ze środkow Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoj Zasobów Ludzkich. W warsztatach dziennikarskich nt. „Jak pisać, by być czytanym" uczestniczyli dziennikarze z następujących gazet:
  • „Czas Chojnic"
  • „Tygodnik Tucholski"
  • „Gazeta Regionalna" (Żary)
  • „Wiadomości Bolesławca"
  • „Życie nad Odrą"
  • Warsztaty te były prowadzone przez dwóch trenerów:
    • Krzysztof Urbanowicz, prezes Mediapolis, dyrektor na Europę Wschodnią 5W Mignon-Media, autor blogu Media Cafe Polska.
    • Irena Wiszniewska, publicystka, korespondentka belgijskiego dziennika „Le Soir"
    Równolegle odbyły się warsztaty graficzne nt. „Jak stworzyć skuteczną szatę graficzną w prasie lokalnej". Uczestniczyły w nich osoby z następujących gazet:
    • „7 dni Brzeg"
    • „7 dni Strzelce"
    • „7 dni Nysa"
    • „7 dni Opole"
    • „7 dni Kędzierzyn-Koźle"
    • „Tygodnik Płocki"
    • „Gazeta Jarocińska"
    • „Życie Pleszewa"
    • „Nasza Rodnia"
    • „Gazeta Regionalna" (Żary)
  • „Głos Wągrowiecki"
  • Warsztaty te były prowadzone przez dwóch trenerów:
    • Jacek Gałązka, trener grafiki prasowej, poprzednio dyrektor artystyczny „Super Expressu"
  • Krzysztof Trusz, trener grafiki prasowej i designer, poprzednio dyrektor artystyczny „Gazety Wyborczej".
  • Akademia Prasy Lokalnej cieszy się dużym zainteresowaniem. Pozostało już niewiele wolnych miejsc. Większość z nich została już zarezerwowana w pierwszych tygodniach programu, a na warsztaty dziennikarskie „Jak pisać, by być czytanym" oraz „Jak tworzyć tematy czołówkowe" stworzone zostały długie listy oczekujących. Informacje i formularze zgłoszeniowe: Sylwia Domagała Tel. (22) 313 22 02 Kom. 0 505 169 901 E-mail: apl@izbaprasy.pl > Goście specjalni poprzednich szkoleń:
    • Wiesław Podkański, prezes Izby Wydawcow Prasy i prezes wydawnictwa Axel Springer (m. in. „Fakt", „Newswweek")
    • Jacek Żakowski, dziennikarz „Polityki", znany publicysta prasowy, radiowy i telewizyjny.
    • Igor Janke, były redaktor naczelny PAP.
    > Wiedzieć więcej: Akademia Prasy Lokalnej: Jak pisać wywiad i sylwetkę Akademia Prasy Lokalnej: Harmonogram szkoleń Rusza pierwsza w Polsce Akademia Prasy Lokalnej Wiesław Podkański otworzy jutro Akademię Prasy Lokalnej > Tag: , , , ,

    1 komentarz:

    Anonimowy pisze...

    Lokalna prasa często jest uboga wizualnie. Makieta takiego, zazwyczaj tygodnika, idealnie wkomponowuje się w małomiasteczkowy folklor. Na przykładzie Gazety Jarocińskiej oraz Życia Pleszewa sprawdza się to w 100%.