Jutro największa francuska stacja telewizyjna TF1 rozpocznie emisję programu składającego się z klipów wideo stworzonych przez internautów. To pierwszy program telewizyjny we Francji składający się wyłącznie z tzw. User Generating Content, tzn. z amatorskich materiałów.
W programie o nazwie „Watcast" wykorzystane będą wideo pochodzące z nowego serwisu internetowego TF1, Wat.tv (skrót od „We Are Talented", tzn. Mamy talent). Uruchomiony w czerwcu 2006 r. Wat.tv jest mieszanką serwisu wspólnotowego, jak MySpace.com, serwisu do dzielenia się wideo, jak YouTube.com, i platformy blogowej, jak Blogger.com. I jak w prawdziwym serwisie z epoki web 2.0, to internauci decydują o jego zawartości.
Program „Watcast" będzie trwał co prawda tylko 15 minut i będzie emitowany o godz. 2.30 w nocy, ale samo pojawienie się amatorskich klipów w telewizji, na dodatek w tak prestiżowym i poularnym medium jak TF1, jest symboliczne.
Klipy będą selekcjonowane przez zespół dziennikarzy według kryterium jakości i oglądalności. TF1 skontaktuje się z autorami najlepszych wideo, by uzyskać nagrania lepszej jakości i prawa autorskie, na podstawie umowy o dzieło. Kiedy internauta umieszcza swoje wideo na Wat.tv nie ceduje swoich praw autorskich, tylko zezwala na jego emisję.
Autorzy klipów otrzymają wynagrodzenie za swoje dzieła. Na początku nie będą to duże sumy, ale TF1 zamierza płacić autorom również dodatkowe wynagrodzenie, które będzie naliczane w zależności od ruchu, który wygeneruje dane wideo i od przychodów reklamowych.
Czy TF1 i Wat.tv nie próbuje po prostu tanim kosztem zrobić program? - zastanawiają się niektórzy francuscy medioznawcy. „Wprost przeciwnie, tworzymy wartość. Ten rodzaj kontentu nie ma jeszcze modelu biznesowego. Właśnie próbujemy go wymyślić Czy to zainteresuje reklmodawców? Jesteśmy tego pewni" - mówi Olivier Abecassis. Ale pierwszy odcinek „Watcast" nie będzie miał żadnego sponsora.
Źródło: TF1
> Wiedzieć więcej:
Francuzi tworzą telewizję przyszłości
Francja: Stacja telewizyjna M6 uruchamia 3 serwisy społecznosciowe web 2.0
> Tag: media, mobile, business model, dziennikarstwo , dziennikarstwo obywatelskie, dziennikarze , internet, model biznesowy, MySpace, reklama, telewizja, web2.0, wideo, YouTube
W programie o nazwie „Watcast" wykorzystane będą wideo pochodzące z nowego serwisu internetowego TF1, Wat.tv (skrót od „We Are Talented", tzn. Mamy talent). Uruchomiony w czerwcu 2006 r. Wat.tv jest mieszanką serwisu wspólnotowego, jak MySpace.com, serwisu do dzielenia się wideo, jak YouTube.com, i platformy blogowej, jak Blogger.com. I jak w prawdziwym serwisie z epoki web 2.0, to internauci decydują o jego zawartości.
Program „Watcast" będzie trwał co prawda tylko 15 minut i będzie emitowany o godz. 2.30 w nocy, ale samo pojawienie się amatorskich klipów w telewizji, na dodatek w tak prestiżowym i poularnym medium jak TF1, jest symboliczne.
„Założyliśmy już w chwili narodzin Wat.tv, że najlepsze wideo tworzone przez internautów znajdą się na naszej antenie, by inni też mogli je zobaczyć. Powtórzymy tę inicjatywę z innymi stacjami telewizyjnymi. Jesteśmy w kontakcie z Eurosportem i chcemy razem stworzyć podobny program o tematyce sportowej" - tłumaczy Olivier Abecassis, dyrektor de Wat.tv.
Klipy będą selekcjonowane przez zespół dziennikarzy według kryterium jakości i oglądalności. TF1 skontaktuje się z autorami najlepszych wideo, by uzyskać nagrania lepszej jakości i prawa autorskie, na podstawie umowy o dzieło. Kiedy internauta umieszcza swoje wideo na Wat.tv nie ceduje swoich praw autorskich, tylko zezwala na jego emisję.
Autorzy klipów otrzymają wynagrodzenie za swoje dzieła. Na początku nie będą to duże sumy, ale TF1 zamierza płacić autorom również dodatkowe wynagrodzenie, które będzie naliczane w zależności od ruchu, który wygeneruje dane wideo i od przychodów reklamowych.
Czy TF1 i Wat.tv nie próbuje po prostu tanim kosztem zrobić program? - zastanawiają się niektórzy francuscy medioznawcy. „Wprost przeciwnie, tworzymy wartość. Ten rodzaj kontentu nie ma jeszcze modelu biznesowego. Właśnie próbujemy go wymyślić Czy to zainteresuje reklmodawców? Jesteśmy tego pewni" - mówi Olivier Abecassis. Ale pierwszy odcinek „Watcast" nie będzie miał żadnego sponsora.
Źródło: TF1
> Wiedzieć więcej:
Francuzi tworzą telewizję przyszłości
Francja: Stacja telewizyjna M6 uruchamia 3 serwisy społecznosciowe web 2.0
> Tag: media, mobile, business model, dziennikarstwo , dziennikarstwo obywatelskie, dziennikarze , internet, model biznesowy, MySpace, reklama, telewizja, web2.0, wideo, YouTube
Komentarze