4.11.07

Reklamowy klip „Rzeczpospolitej" to prawdziwy majstersztyk



Wreszcie dobra reklamówka polskiej gazety! „Więcej w mniejszym formacie" - klip „Rzeczpospolitej" wyłamuje się z dominującego w polskiej prasie trendu reklamowej konserwy i bylejakości.

To majstersztyk: szybkie tempo, ciekawe migawki, mrugnięcie oka do niektórych widzów (Paweł Lisicki, Redaktor naczelny, w roli dyrygenta), klip umieszczony błyskawicznie na YouTube, wreszcie chór śpiewający podniosłym tonem „Więcej, więcej, więcej" - taka mieszanka chóru gregoriańskiego i Vangelisa, jak w reklamówce Hondy. Wszystko składa się w harmonijną całość, dobrze wpisującą się w wizerunek dziennika poważnego, ale nie nudnego, jakim chce być „Rzeczpospolita".

Muzyka z klipu stała się jednym z tematów muzycznych forów dyskusyjnych, na których internauci szukali kto jest jej twórcą, spierając się o podobieństwa ze znanymi autorami.

Paradoksalnie, jednej z najbardziej konserwatywnych polskich gazet udał się trick z jednej z najmodniejszych dziedzin marketingu jakim jest buzz marketing, czyli marketing szeptany. Chapeau bas, Messieurs!

> Tag: , , , , , , , , ,

7 komentarzy:

arawicz pisze...

Faktycznie. Nie sposób nie zwrócić uwagi na ten klip. Estetyka i detal ładnie grają. Chciałby się widzieć w tej reklamie początek serii.

mareksy pisze...

Sam zauważyłeś - to dobra, ale jednak tylko kopia...

Bogusław_Pinkiewicz pisze...

Widać klasę zwłaszcza w zestawieniu reklamy The Times Polska

Jacek pisze...

Reklamówka na pewno zwraca uwagę, jednak nie przypadła mi do gustu.

Anonimowy pisze...

Ładna i zauważalna, to fakt. Pytanie czy nie powinni iść dalej tak jak to zrobił The Guardian kiedy zmieniał format:
http://youtube.com/watch?v=vmDbw6bwBqo

Anonimowy pisze...

Ta reklamwka to plagiat. W tej chwili nie pamiam z jakiego wide-klipu, ale chyba Joela. Jednak nawet i plagiat mona sknoci, a ten jest dobrze zrobiony.

Tomasz pisze...

Ta reklama jest świetna. No i ta muzyka :)