Tradycyjne media też boją się Knola, rywala Wikipedii, stworzonego przez Google

Czy wszyscy boją się Knola, internetowej encyklopedii uruchomionej przez Google 23 lipca 2008 roku? Najpierw przestraszyła się go Wikipedia. Teraz o swoich obawach mówią tradycyjne media, które coraz bardziej zaczynają postrzegać go jako konkurenta.

Pisze o tym „New York Times", cytując m. in. wypowiedź Jasona Calacanisa, twórcy i szefa Mahalo, wyszukiwarki opartej na pracy dziennikarzy:

„Google może mówić, że nie jest firmą tworzącą kontent, ale jeżeli płaci za teksty, ich dystrybucję i archiwizację, będzie mu coraz trudniej bronić tej tezy".


Google broni się podkreślając, że nie chce nabywać praw autorskich do tekstów, i że nie ma zamiaru, ani posiadać, ani tworzyć treści, a rzecznik Google Gabriel Stricker przypomina, że rolą Google jest tylko „organizować informację".

Google rzeczywiście organizuje świat informacji, z impetem i determinacją. Nie ma praktycznie dnia bez wiadomości o tym co zrobił, co robi, lub co zrobi Google. Jeżeli wierzyć „Wired Magazine", Google boją się prawie wszyscy.

Niekończąca się lista projektów i produktów stawia Google w sytuacji czołowej konkurencji z większością internetowych gigantów, od Yahoo do Amazon, przez eBay i Microsoft, nie mówiąc już o tradycyjnych mediach, z prasą codzienną na czele.

> Wiedzieć więcej:

Komentarze

Anonimowy pisze…
Uprzjmnię proszę o kontakt z osobom ktura by mogła mi pomuc poniewarz siedziłem w kryminale byłem na izolatce zabespieczony w pasy słurzba wiezienna szukała mocnych sirodków odurzających żeby mnie ogłupici poczym straciłem przytomność strasznie mnie męczono przyciskano rękę pasem które mniałem załorzone dla bespieczenistwa traciłem cały czas przytomność wołałem o pomoc lecz nikt niebył wstanie pomuc przyszdł dowódca zmiany i wyciągnoł z podemnie pas którym byłem w okuł brzucha o winięty byłem bardzo spocony wyłem z bulu na plecach mam łuszczycę gdzie letko przedostają się leki a tym bardziej jakisi pył radiowy który jest wykorzystany jako czip proszę powarznych ludzi o pomoc oczywiście nie zadarmo jestem Stanisław Pawłowski z Warszawy telefon 698047589