2.11.09

Branża prasowa będzie sprzedawać usługi o wysokiej wartości dodanej

Branża prasowa będzie ewoluować z wydawcy-dostawcy informacji w stronę firm multimedialnych o charakterze agencji informacyjno-usługowych, sprzedających usługi o wysokiej wartości dodanej.

Jakie usługi? Jakie informacje? Co można sprzedać, a co nie? Na te pytania wydawcy prasy muszą sobie szybko odpowiedzieć. Dlaczego szybko? Bo internet to nie jest sprint lecz maraton i na rezultaty trzeba długo czekać.

Im wcześniej wydawcy odpowiedzą sobie na te pytania i opracują swoje nowe modele biznesowe, tym szybciej zaczną zarabiać.

Co o tym myślicie?

5 komentarzy:

Labirynty.net pisze...

Chyba nie ma co ciągle szukać odpowiedzi, bo one już dawno istnieją.

Prasa może wygrać w Internecie przewagą swojego zaplecza: dziennikarzami, archiwami, materiałem multimedialnym z pierwszej linii frontu. A także powiązaniem informacji z wcześniejszymi. Większość blogów jest płaska: chronologiczne wpisy bez odwołań do przeszłości; przez powiązanie ze sobą informacji, przez newslettery, przez aktywny kontakt z czytelnikiem prasa może zatrzymać swego odbiorcę na dłużej.

A co do maratonu... tak, to maraton, bo informacje w Internecie żyją dłużej niż jeden dzień. I trzeba je pielęgnować, jak drzewo, które może mieć i dwieście lat i obejrzą je tysiące ludzi.

Konrad Ciesiołkiewicz pisze...

Zastanawiam się, kto w polskim kontekście jest na taką rolę najlepiej przygotowany. Czy nie jest jednak tak, że dużo bardziej niż wydawnictwa prasowe jest nim ITI z TVN24? Być może tak należy czytać ostatnie oświadczenia TVN24 idącego w stronę agencji informacyjnej świadczącej usługi dla rynku krajowego i zagranicznego. Również w US lepiej w necie radzą sobie jednak TV niż gazety.

Krzysztof Urbanowicz pisze...

@ Labirynty.net

1. Niestety nie ma jeszcze odpowiedzi, są tylko dobre pytania. Myślę, że odpowiedzi pojawią się w ciągu 2- najbliższych lat.

2. A Maraton to Google.

Krzysztof Urbanowicz pisze...

@ Konrad Ciesiołkiewicz

Tak naprawdę żadne wydawnictwo prasowe czy grupa medialna oprócz Agory i może ITI (a wkrótce może Polsat) nie jest na to przygotowana. Reszta jest w lesie. Czekają na jakikolwiek ruch Agory.

Krystian Cieślak pisze...

Ja bym nie przeceniał tak Agory. Co prawda udało im się zagospodarować kilka nisz polskiego internetu i znaczenie wzrósł im zasięg, ale nie widzę, żeby wypracowali jakiś sensowny model biznesowy. Wzrost w obszarze internetu napędza głównie Trader.com