3.9.12

Infografika: cztery powody, dla których internauci byliby gotowi do płacenia za treści

Merytoryczne, praktyczne, atrakcyjne i emocjonalne. To według Business Insider cztery najważniejsze cechy treści, za które internauci byliby gotowi płacić.


Na poparcie tej tezy, autor tekstu pt. "The Rise of content 4.0" cytuje przykłady sukcesów iTunes (Apple), Amazon,  czy Netflix.

W internecie prawie wszystko jest za darmo i to od samego początku. Dlaczego internauci byliby gotowi płacić właśnie teraz? Wg autora tekstu, internauci nauczyli się już dokonywać mikropłatności w grach i przez telefony komórkowe podczas gdy nielegalne alternatywy na pozyskanie wartościowego kontentu (muzyka, filmy...) stają się coraz rzadsze.





7 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Dobrze, że można wszystko bez problemu odczytać z tej infografiki ;) Nawet 'powiększenie' na Twoim blogu niewiele pomaga.

Krzysztof Urbanowicz pisze...

Blogger daje niestety ograniczone możliwości w przypadku obrazków.

Albo zamieszczam inforgrafikę w oryginalnym rozmiarze i wystaje poza kolumnę, albo zmniejszam, by się zmieściła w kolumnie.

Przesyałam link do oryginału, gdzie widać lepiej: http://www.businessinsider.com/infographic-content-40-and-ignition-2012-8

djurban pisze...

To jest niestety tylko wishful thinking, ale myślę że kolosalna porażka systemu Piano, pokaże skalę tej bańki. Model freemium zakłada lepszą jakość kontektu za pieniądze, ale media wcale nie dostarczają lepszego kontentu niż to co można poczytać za darmo vide: blogi pasjonatów, serwis histmag.org którego istnienie podważa sens płacenia za dodatek aleHistoria w Piano na gazeta.pl itd. itp. Ale sektor publiczny zmuszony do e-prenumeraty na pewno łyknie, więc jakiś wzrost zysków będzie.

deva pisze...

Ciekawa infografika. Ludzie w naszym kraju są przyzwyczajeni do tego, że nie płacą za treści znajdujące się w sieci i ten nawyk trudno będzie zmienić. Jednak płatne zasoby wiedzy to z pewnością przyszłość sieci.

r pisze...

NO nie ma szans
www.rejdych.art.pl
http://www.rejdych.art.pl

www.rejdych.art.pl pisze...

Szkobo nie oznacza porządnie i dlatego to nie jest tak jak ma być.

Anna Tycner pisze...

Podobno mowa jest srebrem a milczenie złotem. Te ceny srebra coś zdumiewająco ostatnio podskoczyły. Nie będę płacić za treści, choćby nie wiem jak piękna infografikę mi namalowali. Już wole kupić gazetę w kiosku.