Social media: Jak kreować zaangażowanie na Facebooku

Jeszcze rok-dwa lata temu, nabijanie licznika na Facebooku było priorytetem większości firm i marek prowadzących marketing w mediach społecznościowych. Teraz liczy się zaangażowanie fanów. Lepiej mieć ich mniej, ale za to aktywnych i wiernych ambasadorów marki.

Infografika stworzona przez serwis OPEN Forum, którą znalazłem na blogu Mediapolis Interactive, pokazuje jak skutecznie tworzyć wpisy na Facebooku, by spowodować większe zaangażowanie fanów.

Według OPEN Forum liczy się zwięzłość i atrakcyjna wizualnie forma wpisów, inaczej mówiąc wpisy graficzne (zdjęcia, wideo, memy, infografika...) Wpisy do 80 znaków powodują 23 procent więcej interakcji niż dłuższe treści. 


Ponadto, wpisy z obrazkami na Facebooku generują zaangażowanie o 39 procent większe od przeciętnego. Jak się okazuje, przydatne mogą być też emotikony. Wpisy z emotikonami mają 33 procent więcej udostępnień i komentarzy oraz aż 57 procent więcej kliknięć „Lubię to!”.


Komentarze

Niektóre firmy – albo nawet prywatni przedsiębiorcy – używają facebook'a jako folder reklamowy.
Igo pisze…
Tak to jest przecież rozpatrywane przez laików. Od tego są jednak SM Specjaliści, by wyciągać choćby z Facebooka coś więcej. Jest wiele firm, które to udowadniają - od Tepsy przez MLM po Nike - można je mnożyć. Nie można jednak lekceważyć siły Social Media...
Witek pisze…
Dokładnie - podysłam link do profilu MLM. Ważne jest by pamiętać o tym, co tak naprawdę drzemie w SMach...
Anna Barańska pisze…
W dzisiejszych czasach reklama w internecie jest dość ważnym punktem aby dobrze promować naszą markę. Z tego co ja się orientuję to również pozycjonowanie stron SEO http://www.gdansk4u.pl/pozycjonowanie-stron-www/ ma swoje wielkie zacne zalety. Zresztą moja strona wcześniej była pozycjonowana i nadal do tej pory są widoczne fajne efekty działań SEO.
Joanna Zadrożna pisze…
Jestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisany artykuł.
Izabella Nowotka pisze…
Z pewnością korzystanie z portali społecznościowych może nam pomóc chociaż trochę pozyskać ruch na naszą stronę. Ja jednak wolę pozycjonować moją witrynę i w tym kierunku się uczę. Czytałam o pozyskiwaniu mocnych linków na https://www.zgred.pl/zgredia/jak-zdobyc-mocne-linki-do-strony/ i chyba właśnie tą tematykę mam zamiar zgłębić.
W moim przekonaniu samo pozycjonowanie jest dość ważnym procesem i kiedy zależy nam na rozkręcaniu firmy to warto jest go wprowadzać. Kilka dni temu ukazał się ciekawy wpis https://www.telewizjaolsztyn.pl/wiadomosci/s/8570,pozycjonowanie-stron-co-warto-o-nim-wiedziec gdzie można przeczytać o samych superlatywach pozycjonowania SEO. Jak dla mnie jest to strzał w dziesiątkę.
Fajnie wyczerpany teamt.
Czekam na kolejny tak samo ciekawy artykuł. Mam nadzieje, że dodasz go niebawem, ponieważ chętnie poczytałbym coś nowego.
presscontent.pl pisze…
Ciekawie napisane, super artykuł
Adam pisze…
Ciekawy wpis. Wszystkie informacje bardzo przydatne