Jeszcze rok-dwa lata temu, nabijanie licznika na Facebooku było priorytetem większości firm i marek prowadzących marketing w mediach społecznościowych. Teraz liczy się zaangażowanie fanów. Lepiej mieć ich mniej, ale za to aktywnych i wiernych ambasadorów marki.
Infografika stworzona przez serwis OPEN Forum, którą znalazłem na blogu Mediapolis Interactive, pokazuje jak skutecznie tworzyć wpisy na Facebooku, by spowodować większe zaangażowanie fanów.
Według OPEN Forum liczy się zwięzłość i atrakcyjna wizualnie forma wpisów, inaczej mówiąc wpisy graficzne (zdjęcia, wideo, memy, infografika...) Wpisy do 80 znaków powodują 23 procent więcej interakcji niż dłuższe treści.
Ponadto, wpisy z obrazkami na Facebooku generują zaangażowanie o 39 procent większe od przeciętnego. Jak się okazuje, przydatne mogą być też emotikony. Wpisy z emotikonami mają 33 procent więcej udostępnień i komentarzy oraz aż 57 procent więcej kliknięć „Lubię to!”.
Komentarze