Boom telewizji interaktywnej w internecie

Ciekawy artykuł nt. spodziewanego boomu telewizji interaktywnej w Europie w dzisiejszej „Gazecie Wyborczej". W 2006 r. , prawie 9 mln telewidzów będzie oglądać telewizję w internecie, wynika z raportu Daniela Schmitta z brytyjskiej firmy Screen Digest (monitorowanie rynku telewizyjnego).

Raport dotyczy 16 krajów europejskich: Austria, Belgia, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Niemcy, Norwegia, Słowenia, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania i Włochy.

Interaktywna telewizja internetowa (IPTV) to także, opócz klasycznych programów, bogata oferta różnych usług interaktywnych, w tym wideo na życzenie i archiwum.

Najważniejsze wnioski:
  • IPTV stanie się w ciągu najbliższych 5 lat groźną konkurencją dla operatorów telewizji kablowej i satelitarnej.
  • W pierwszym półroczu 2005 r., liczba Europejczyków korzystających z usług telewizji internetowej (IPTV) wzrosła do 66%. Teraz jest ich zaledwie 658 tys.
  • IPTV upowszechni się najszybciej we Włoszech, Francji i Hiszpanii. IPTV będzie tam miała odpowiednio aż 20%, 17%, 16%. rynku.
  • Francja jest największym rynkiem IPTV w Europie. Ok. 2,6 mln Francuzów skorzysta z tej usługi w 2006 r.
  • W 2004 r. 8 nowych usług IPTV pojawiło się na Starym Kontynencie. Ich ilość będzie dynamicznie rosnąć. Obecnie największym dostawcą telewizji internetowej w Europie jest włoska firma Fastweb (190 tys. abonentów).
> Wiedzieć więcej

Wg „Gazety Wyborczej", w Polsce do uruchomienia interaktywnej telewizji przygotowuje się w przyszłym roku TVP wraz z grupą partnerów technologicznych. W pierwszym etapie, TVP będzie adresować swoją usługę do 15 tys. użytkowników w Poznaniu, Krakowie i Warszawie.

Źródło: Screen Digest (via „Gazeta Wyborcza")

Tag:

Komentarze