„The Economist" oferuje wpływowym blogowiczom prenumeratę za darmo

Wpływowy tygodnik „The Economist" proponuje darmową prenumeratę blogowiczom, których uzna za wpływowych.

Trafiłem na tę informację dzisiaj i choć nie jest już nowa wydaje mi się interesująca dla wydawców i specjalistów od marketingu prasowego, gdyż pokazuje funkcjonowanie sprytnego mechanizmu.

Dlaczego dawać prenumeratę gratis? Z trzech powodów:

1. Promocja. Wpływowy blogowicz może promować tytuł, cytując go w swoich tekstach. „The Economist" ma oczywiście nadzieję, że będzie to pozytywna promocja.

2. Zainteresowanie. Kiedy taki opiniotwórczy blogowicz donosi o ciekawym artykule, komentuje go lub polemizuje z jego tezami, może wzbudzić zainteresowanie u czytelnika. Ten udaje się przez odnośnik do innego pliku na strony „The Economist", by dowiedzieć sie czegoś więcej. A tam czeka już na niego kwestionariusz osobowy, który zasili bazę danych gazety. Dane zostaną następnie przekazane do działu prenumeraty, ktory skontaktuje się z potencjalnym klientem.

3. Goście. Nowi goście zwiększą ilość odkryć na stronach internetowych.
Jednym słowem, same zalety. Proste i inteligentne, prawda?

Źródło: Folio

Tag:

Komentarze