Wpływowy tygodnik „The Economist" proponuje darmową prenumeratę blogowiczom, których uzna za wpływowych.
Trafiłem na tę informację dzisiaj i choć nie jest już nowa wydaje mi się interesująca dla wydawców i specjalistów od marketingu prasowego, gdyż pokazuje funkcjonowanie sprytnego mechanizmu.
Dlaczego dawać prenumeratę gratis? Z trzech powodów:
1. Promocja. Wpływowy blogowicz może promować tytuł, cytując go w swoich tekstach. „The Economist" ma oczywiście nadzieję, że będzie to pozytywna promocja.
2. Zainteresowanie. Kiedy taki opiniotwórczy blogowicz donosi o ciekawym artykule, komentuje go lub polemizuje z jego tezami, może wzbudzić zainteresowanie u czytelnika. Ten udaje się przez odnośnik do innego pliku na strony „The Economist", by dowiedzieć sie czegoś więcej. A tam czeka już na niego kwestionariusz osobowy, który zasili bazę danych gazety. Dane zostaną następnie przekazane do działu prenumeraty, ktory skontaktuje się z potencjalnym klientem.
3. Goście. Nowi goście zwiększą ilość odkryć na stronach internetowych.
Źródło: Folio
Tag: Media Prasa Internet Blog Marketing Economist
Trafiłem na tę informację dzisiaj i choć nie jest już nowa wydaje mi się interesująca dla wydawców i specjalistów od marketingu prasowego, gdyż pokazuje funkcjonowanie sprytnego mechanizmu.
Dlaczego dawać prenumeratę gratis? Z trzech powodów:
1. Promocja. Wpływowy blogowicz może promować tytuł, cytując go w swoich tekstach. „The Economist" ma oczywiście nadzieję, że będzie to pozytywna promocja.
2. Zainteresowanie. Kiedy taki opiniotwórczy blogowicz donosi o ciekawym artykule, komentuje go lub polemizuje z jego tezami, może wzbudzić zainteresowanie u czytelnika. Ten udaje się przez odnośnik do innego pliku na strony „The Economist", by dowiedzieć sie czegoś więcej. A tam czeka już na niego kwestionariusz osobowy, który zasili bazę danych gazety. Dane zostaną następnie przekazane do działu prenumeraty, ktory skontaktuje się z potencjalnym klientem.
3. Goście. Nowi goście zwiększą ilość odkryć na stronach internetowych.
Źródło: Folio
Tag: Media Prasa Internet Blog Marketing Economist
Komentarze