Francja: Prasa codzienna w kryzysie, a „Le Parisien" lepiej się sprzedaje

Francuski dziennik regionalny „Le Parisien” i jego ogólnokrajowa mutacja „Aujourd'hui” jako jedne z nielicznych we Francji odnotowują wzrost sprzedaży. Ta informacja jest warta odnotowania, gdyż tendencja spadkowa dotknęła prasę codzienną w całej Europie.

  • „Le Parisien" zwiększył sprzedaż o 4,3% w październiku i o 14% w czasie zamieszek, między 4 i 10 listopada.
  • „Aujourd'hui” sprzedał we wrzesniu i październiku więcej o 6% w stosunku do analogicznego okresu w 2004 r. (160.000 egz.). Sprzedaż jego wydania niedzielnego wzrosła w tym samym czasie o 22,4% do 90.000 egz.
„Le Parisien" i ‚Aujourd'hui" to dwie uzupełniające się gazety.

Le Parisien" (Paryżanin) - regionalna
- utworzona w 1944 r.
- zasięg: Paryż i region paryski
- dwa grzbiety: ogólnofrancuski i departamentalny (w środku)
- czytelnik zainteresowany informacją lokalną

Aujourd’hui" - ogólnofrancuska
- utworzona w 1994 r.
- zasięg: Francja i... Paryż
- jeden grzbiet ogólnofrancuski (ten sam co w „Le Parisien")
- czytelnik zainteresowany informacją z kraju i zagranicy

Źródło: własne, CB Newsletter

Tag:

Komentarze