W sierpniu br. witryny sklepów i aukcji internetowych odwiedziło ponad 2/3 polskich internautów, donosi newsletter Internet Standard, cytując raport "E-commerce 2005. Ocena i prognozy" firmy Gemius SA.
„Zakupy online cieszą się najmniejszą popularnością wśród internautów z największych miast. Tylko w 2004 roku sklepy internetowe w Polsce potroiły obroty, osiągając poziom 921 mln zł, a przeciętny internauta spędza w miesiącu prawie 2,5 godziny na zapoznanie się z ofertą zakupową, czyli ponad 8% całkowitego czasu spędzonego online", czytamy w newsletterze.
Co ciekawe, mężczyźni nie tylko częściej odwiedzają witryny sklepów i aukcji internetowych, ale są też, bardziej niż kobiety, skłonni wydawać tam pieniądze. Wśród użytkowników sieci, którzy kupują zarówno w sklepach internetowych, jak i na aukcjach, mężczyźni stanowią 72,9%. Polacy najczęściej kupują w internecie bilety tanich linii lotniczych, usługi i sprzęt GSM, usługi turystyczne oraz książki i płyty CD.
Źródło: Internet Standard
Tag: Internet e-commerce
„Zakupy online cieszą się najmniejszą popularnością wśród internautów z największych miast. Tylko w 2004 roku sklepy internetowe w Polsce potroiły obroty, osiągając poziom 921 mln zł, a przeciętny internauta spędza w miesiącu prawie 2,5 godziny na zapoznanie się z ofertą zakupową, czyli ponad 8% całkowitego czasu spędzonego online", czytamy w newsletterze.
Co ciekawe, mężczyźni nie tylko częściej odwiedzają witryny sklepów i aukcji internetowych, ale są też, bardziej niż kobiety, skłonni wydawać tam pieniądze. Wśród użytkowników sieci, którzy kupują zarówno w sklepach internetowych, jak i na aukcjach, mężczyźni stanowią 72,9%. Polacy najczęściej kupują w internecie bilety tanich linii lotniczych, usługi i sprzęt GSM, usługi turystyczne oraz książki i płyty CD.
Źródło: Internet Standard
Tag: Internet e-commerce
Komentarze