Prasa regionalna: Najwięcej zyskuje „Fakt", traci „Życie Warszawy"

Spada sprzedaż większości dzienników regionalnych w Polsce, wynika z najnowszych danych opublikowanych wczoraj przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy.

Sprzedaż wszystkich dzienników regionalnych w Polsce spadła średnio o 2,5% w październiku 2005 w porównaniu z październikiem 2004.

Najwięcej straciły w tym samym okresie:
  • -23,2% - „Życie Warszawy"
  • -19,6% - „Głos Pomorza" (Orkla Press)
  • -18,3% - „Kurier Lubelski"
  • -17,9% - „Głos Szczeciński" (Orkla Press)
  • -16,4% - „Dziennik Zachodni" i „Trybuna Śląska" (Polskapresse)
  • -12,8% - „Dziennik Wschodni" (Orkla Press)
  • -12,1% - „Super Nowosci"
  • -11,5% - „Gazeta Poznańska" (Polskapresse)
  • -11,1% - „Słowo Ludu" (Orkla Press)
Zyskały tylko trzy dzienniki w tym samym okresie:
  • +10,9% - „Fakt" (Axel Springer)
  • +1,1% - „Głos Koszaliński/Głos Słupski"(Orkla Press)
  • +0,3% - „Dziennik Polski" (Polskapresse)
Trzeba jednak pamiętać, że mimo utraty części czytelników, gazety w wiekszości przypadków pozostają dochodowe. A prasa to jednak biznes.

W najbliższych latach, największym wyzwaniem dla prasy codziennej będzie utrzymanie ogłoszeń drobnych, które - także w Polsce - zaczną wkrótce emigrować na dużą skalę do internetu.

Po Google, Yahoo i eBay, Microsoft również wkracza z impetem, jak donosi MarketWatch, na rynek ogłoszeń. Choć chodzi na razie tylko o USA, to zła wiadomośc dla gazet.

Źródła: ZKDP, MarketWatch

Tag:

Komentarze

Anonimowy pisze…
Dziennik "Fakt" jest dziennikiem ogólnokrajowym, a nie regionalnym. To duży błąd merytoryczny.