Spada sprzedaż większości dzienników regionalnych w Polsce, wynika z najnowszych danych opublikowanych wczoraj przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy.
Sprzedaż wszystkich dzienników regionalnych w Polsce spadła średnio o 2,5% w październiku 2005 w porównaniu z październikiem 2004.
Najwięcej straciły w tym samym okresie:
W najbliższych latach, największym wyzwaniem dla prasy codziennej będzie utrzymanie ogłoszeń drobnych, które - także w Polsce - zaczną wkrótce emigrować na dużą skalę do internetu.
Po Google, Yahoo i eBay, Microsoft również wkracza z impetem, jak donosi MarketWatch, na rynek ogłoszeń. Choć chodzi na razie tylko o USA, to zła wiadomośc dla gazet.
Źródła: ZKDP, MarketWatch
Tag: media prasa reklama
Sprzedaż wszystkich dzienników regionalnych w Polsce spadła średnio o 2,5% w październiku 2005 w porównaniu z październikiem 2004.
Najwięcej straciły w tym samym okresie:
- -23,2% - „Życie Warszawy"
- -19,6% - „Głos Pomorza" (Orkla Press)
- -18,3% - „Kurier Lubelski"
- -17,9% - „Głos Szczeciński" (Orkla Press)
- -16,4% - „Dziennik Zachodni" i „Trybuna Śląska" (Polskapresse)
- -12,8% - „Dziennik Wschodni" (Orkla Press)
- -12,1% - „Super Nowosci"
- -11,5% - „Gazeta Poznańska" (Polskapresse)
- -11,1% - „Słowo Ludu" (Orkla Press)
- +10,9% - „Fakt" (Axel Springer)
- +1,1% - „Głos Koszaliński/Głos Słupski"(Orkla Press)
- +0,3% - „Dziennik Polski" (Polskapresse)
W najbliższych latach, największym wyzwaniem dla prasy codziennej będzie utrzymanie ogłoszeń drobnych, które - także w Polsce - zaczną wkrótce emigrować na dużą skalę do internetu.
Po Google, Yahoo i eBay, Microsoft również wkracza z impetem, jak donosi MarketWatch, na rynek ogłoszeń. Choć chodzi na razie tylko o USA, to zła wiadomośc dla gazet.
Źródła: ZKDP, MarketWatch
Tag: media prasa reklama
Komentarze