„Dobra wiadomość dla Craiglist, zła dla gazet", tak „New York Times" podsumowuje ostatnie badania amerykańskiego rynku ogłoszeń drobnych, przeprowadzone przez Pew Internet and American Life.
Wynika z nich, że craigslist.org, lider ogłoszeń drobnych on line w USA, miał 8.764.000 gości we wrześniu 2005 r., tzn. o 150% więcej w stosunku do analogicznego okresu w 2004 r. (3.425.000 gości). Ogólnie, w ciągu roku, ilość użytkowników ogłoszeń drobnych na różnych serwisach internetowych w USA wzrosła średnio o 80%.
Ogłoszenia on line mają dwie zalety:
1. Są za darmo. Dlaczego ktoś miałby płacić za ogłoszenie w prasie, skoro może je dać za darmo?
2. Współtwórcy. Użytkownicy serwisów ogłoszeniowych on line, mają okazję stać się ich współtwórcami, mogą sami stworzyć ich kształt, dodać zdjęcia lub materiał audio-video nakręcony przy pomocy telefonu komórkowego. To jedna z największych zalet nowego internetu, tzw. „Web 2.0", ktory stworzył nową jakość: współuczestnictwo wszyskich we wszystkim. Jego „produktami" są dziennikarstwo obywatelskie, „marketing obywatelski" etc.
Ogłoszenia drobne są jednym z głównych źródeł dochodu prasy. Internet, w pierwszym rzędzie Craiglist, Google, Yahoo czy eBay, wysysa tę mannę systematycznie. Jak już pisałem wcześniej, internet odbiera w pierwszej kolejności ogłoszenia drobne w sektorach auto, prasa i nieruchomosci. Niedawno, magnat prasowy Rupert Murdoch niepokoił się z powodu „wysychania złotej rzeki”, jaką były dla prasy ogłoszenia drobne. Prasa dopiero zaczyna rozumieć skalę tego zjawiska i szybkość z jaką się rozwija.
Czy polska prasa jest gotowa stawić czoła tej fali?
> Wiedzieć więcej: Google testuje nową technikę, by odebrać prasie ogłoszenia drobne, Google rozwija Froogle, by wzmocnić swoją pozycję na rynku ogłoszeń drobnych, Wielka Brytania: 100 gazet na sprzedaż
Źródło: Pew Internet and American Life
Tag: media prasa internet reklama Google Yahoo eBay Craiglist New York Times
Wynika z nich, że craigslist.org, lider ogłoszeń drobnych on line w USA, miał 8.764.000 gości we wrześniu 2005 r., tzn. o 150% więcej w stosunku do analogicznego okresu w 2004 r. (3.425.000 gości). Ogólnie, w ciągu roku, ilość użytkowników ogłoszeń drobnych na różnych serwisach internetowych w USA wzrosła średnio o 80%.
Ogłoszenia on line mają dwie zalety:
1. Są za darmo. Dlaczego ktoś miałby płacić za ogłoszenie w prasie, skoro może je dać za darmo?
2. Współtwórcy. Użytkownicy serwisów ogłoszeniowych on line, mają okazję stać się ich współtwórcami, mogą sami stworzyć ich kształt, dodać zdjęcia lub materiał audio-video nakręcony przy pomocy telefonu komórkowego. To jedna z największych zalet nowego internetu, tzw. „Web 2.0", ktory stworzył nową jakość: współuczestnictwo wszyskich we wszystkim. Jego „produktami" są dziennikarstwo obywatelskie, „marketing obywatelski" etc.
Ogłoszenia drobne są jednym z głównych źródeł dochodu prasy. Internet, w pierwszym rzędzie Craiglist, Google, Yahoo czy eBay, wysysa tę mannę systematycznie. Jak już pisałem wcześniej, internet odbiera w pierwszej kolejności ogłoszenia drobne w sektorach auto, prasa i nieruchomosci. Niedawno, magnat prasowy Rupert Murdoch niepokoił się z powodu „wysychania złotej rzeki”, jaką były dla prasy ogłoszenia drobne. Prasa dopiero zaczyna rozumieć skalę tego zjawiska i szybkość z jaką się rozwija.
Czy polska prasa jest gotowa stawić czoła tej fali?
> Wiedzieć więcej: Google testuje nową technikę, by odebrać prasie ogłoszenia drobne, Google rozwija Froogle, by wzmocnić swoją pozycję na rynku ogłoszeń drobnych, Wielka Brytania: 100 gazet na sprzedaż
Źródło: Pew Internet and American Life
Tag: media prasa internet reklama Google Yahoo eBay Craiglist New York Times
Komentarze