Yahoo goni Google i eBay

Najlepsza obroną jest atak, szybki atak. W myśl tej dewizy, Yahoo kupił właśnie serwis internetowych zakładek - del.icio.us. To trzeci, po serwisie zdjeciowym Flickr i sieciowym kalendarzu Upcoming, zakup przez Yahoo serwisu posiadającego grupę wiernych internautów. Serwis del.icio.us posiada ponad 300 tys użytkowników.

Cel operacji: zwiększyć atrakcyjność swojego portalu dla internautów (dzięki dodatkowej usłudze zbierania, katalogowani i dzielenia się z innymi ulubionych adresami internetowymi) i dla reklamodawców.

Jednocześnie Yahoo idzie, a raczej pędzi, po śladach swoich rywali:

  • Yahoo angażuje się w telefonię internetową VoIP. Obiecuje, że juz „wkrótce" wylansuje własny darmowy telefon internetowy w stylu Skype, dla użyktowników Yahoo Messenger. Jego konkurenci już są obecni na tym terenie: eBay zakupił darmowy telefon internetowy Skype dwa miesiące temu za 2,1 mld euro, a Google właśnie wylansował swój Google Talk. Dostawcą telefonii internetowej chce również zostać firma Sony, która zapowiada premierę swojego komunikatora z funkcją wideokonferencji.

  • Yahoo zainaugurował w listopadzie nową usługę sieciową w USA: „Shoposphere". Jak w Google, internauci mogą umieszczać swoje ulubione produkty i polecać je innym. Yahoo Shopping proponuje obecnie 75 mln produktów on line i chciałby dojść do 100 mln pod koniec tego roku.
Źródło: Yahoo!, „Les Echos"

Tag:

Komentarze