Cel operacji: zwiększyć atrakcyjność swojego portalu dla internautów (dzięki dodatkowej usłudze zbierania, katalogowani i dzielenia się z innymi ulubionych adresami internetowymi) i dla reklamodawców.
Jednocześnie Yahoo idzie, a raczej pędzi, po śladach swoich rywali:
- Yahoo angażuje się w telefonię internetową VoIP. Obiecuje, że juz „wkrótce" wylansuje własny darmowy telefon internetowy w stylu Skype, dla użyktowników Yahoo Messenger. Jego konkurenci już są obecni na tym terenie: eBay zakupił darmowy telefon internetowy Skype dwa miesiące temu za 2,1 mld euro, a Google właśnie wylansował swój Google Talk. Dostawcą telefonii internetowej chce również zostać firma Sony, która zapowiada premierę swojego komunikatora z funkcją wideokonferencji.
- Yahoo zainaugurował w listopadzie nową usługę sieciową w USA: „Shoposphere". Jak w Google, internauci mogą umieszczać swoje ulubione produkty i polecać je innym. Yahoo Shopping proponuje obecnie 75 mln produktów on line i chciałby dojść do 100 mln pod koniec tego roku.
Tag: internet Google Yahoo eBay Sony
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz