Podczas gdy prasa codzienna we Francji traci czytelników z roku nas rok, prasa darmowa rozwija się w coraz szybszym tempie. Ta tendencja pogłębia się od kilku lat.
Czy mamy tu do czynienia z prawdziwym potencjałem wzrostu czy chodzi tylko o „bańkę spekulacyjną"? Precepta uważa, że nie wszystkie darmowe tytuły mają zapewnioną przyszłość, szczególnie w sytuacji racjonalizacji wydatkow reklamowych. Niektóre z nich znikną z rynku, przewiduje Precepta.
Pozostaną te, które mają rezerwy finansowe (pozwolą im przetrwać w trudnych czasach) oraz stabilny portfel klientów reklamowych zapewniających płynność finansową. Precepta zauważa też, że darmowe tytuły tematyczne, np. o nieruchomościach są coraz bardziej zależne od koniunktury na swoim rynku.
Źródło: AFP (via Yahoo!)
> Tag: media , prasa, dzienniki, magazyn
- 960 mln euro - to globalny przychód jaki wygeneruje prasa darmowa (dzienniki i magazyny) w 2006 r., wg firmy badawczej Precepta.
- 910 mln euro - to globalny przychód wygenerowany przez prasę darmową w 2005 r.
- 850 mln euro - to globalny przychód wygenerowany przez prasę darmową w 2004 r.
Czy mamy tu do czynienia z prawdziwym potencjałem wzrostu czy chodzi tylko o „bańkę spekulacyjną"? Precepta uważa, że nie wszystkie darmowe tytuły mają zapewnioną przyszłość, szczególnie w sytuacji racjonalizacji wydatkow reklamowych. Niektóre z nich znikną z rynku, przewiduje Precepta.
Pozostaną te, które mają rezerwy finansowe (pozwolą im przetrwać w trudnych czasach) oraz stabilny portfel klientów reklamowych zapewniających płynność finansową. Precepta zauważa też, że darmowe tytuły tematyczne, np. o nieruchomościach są coraz bardziej zależne od koniunktury na swoim rynku.
Źródło: AFP (via Yahoo!)
> Tag: media , prasa, dzienniki, magazyn
Komentarze