Francja: Trzeci darmowy dziennik w Paryżu

Wydawnictwo Hachette Filipacchi Médias (HFM) i grupa prasowa Socpresse zapowiadają premierę nowego darmowego dziennika w Paryżu na połowie 2006 r. Po „Metro" i „20 minut" będzie to trzeci darmowy dziennik w Paryżu i dziewiąty we Francji.

Nowy dziennik będzie należał do sieci „Ville Plus" (Miasto Plus), której udziałowcami są HFM i Socpresse. „Ville Plus" posiada już darmowe dzienniki w Lille, Lyonie (na zdjęciu), Marsylii i Montpellier. Wszystkie mają taki sam layout.

Hachette dyskutuje obecnie z kilkoma potencjalnymi partnerami nowego biznesu. Jednym z nich może być prestiżowy dziennik „Le Monde", który kilka let temu, w momencie wejścia na rynek francuski „20 minut", był jednym z najbardziej zagorzałych krytyków prasy darmowej.

„My zaczynamy na odwrót. „Metro" i „20 minut" najpierw wyszły w Paryżu, później w innych miastach w kraju. My zaczęliśmy od prowincji, gdzie mamy już darmowe dzienniki w 5 czy 6 miastach i teraz idziemy na Paryż", mówi prezes HFM.

Francja nie jest jedynym krajem w Europie i na swiecie, gdzie znikają płatne i powstają darmowe gazety. Prasa darmowa, w przeciwieństwie do prasy płatnej, dynamicznie rozwija się na świecie. Co miesiąc powstaje jeden lub więcej darmowych tytułów.
  • W grudniu 2005 r., wystartował w Hiszpanii „Ahora Sevilla", w styczniu 2006 r. startuje w USA „Hoy New York".
  • Nawiększą gazetą na świecie jest „Metro", pierwszy darmowy dziennik wydany w Szwecji w 1995 r. przez Metro International (nie mylić z polskim darmowym dziennikiem Agory o tym samym, nieprzypadkowym tytule).
  • W Europie najwięcej darmowych gazet jest w Islandii i w Hiszpanii.
  • Nakład wszystkich darmowych dzienników w 35 krajach na świecie wynosi w sumie 22 mln egz.
Z czasem, darmowe gazety zastąpią dzienniki, uważa Pelle Tornberg, prezes szwedzkiej grupy Metro International, wydawcy „Metro".

Źrodło: imedias.biz , Free Daily Newspapers

Tag:

Komentarze