Google testuje dyskretnie reklamy w prasie

To było nieuniknione: Google testuje dyskretnie swoje reklamy w... prasie. Kalifornijski gigant wykupił powierzchnię reklamową w amerykańskim dzienniku „Chicago Sun-Times" dla swoich klientów. Ze sprzedawcy reklamy, Google staje się również reklamodawcą.

Reklamy Google to znane z internetu AdWords z linkami sponsorowanymi (te same, które widać u góry tej strony). W czasie testów, Google oferuje moduły na stronach ogłoszeniowych gazety za darmo dla swoich klientów-sponsorów linków.

Za reklamę w internecie sponsorzy płacą od kliknięcia w ich link. Nie wiadomo jeszcze na jakich zasadach będzie się to odbywać w prasie. Może Google wymyślił już płatność od... spojrzenia.

To już drugi test Google w prasie. We wrześniu 2005 r., równie dyskretnie, Google przeprowadził taką samą próbę w amerykańskich, specjalistycznych czasopismach informatycznych, „PC Magazine" i „Maximum PC". Na jednej stronie reklamy Google umieszczał linki ze zdjęciami do 5-6 sponsorów w cenie 1000 dolarów za link.

W czasie trzech pierwszych kwartałów 2005 r., Google zanotował przychody z reklamy w wys. 4,2 mld dolarów, o 96% więcej niż w 2004 r.

Źródła: Google, ZDNet, Chicago Business

> Tag:

Komentarze