Czy ludzie lubią reklamę dostosowaną tematycznie do treści na stronie internetowej? Nie! Co drugi internauta spogląda raczej w kierunku reklam, które nie mają związku z treścią strony.
Taką zaskakującą odpowiedź przynoszą badania przeprowadzone przez firmę Tacoda. Pisze o tym Magdalena Górak w artykule pt. „Lepsza reklama z sufitu niż dopasowana?" w serwisie Internet Standard.
O dziwo, internauci wydają się bardziej zainteresowani reklamami, które nie są kontekstowo dopasowane do treści serwisu. Inne badanie przeprowadzone przez Next Century Media wskazuje, że reklamy aut, komputerów czy odbiorników telewizyjnych cieszą się 17% większym zainteresowaniem na tych serwisach, gdzie nie było nawet wzmianki o takim sprzęcie.
Wg Internet Standard, zaobserwowana prawidłowość prawdopodobnie nie ma wpływu na skuteczność techniki tzw. targetowania behawioralnego, ponieważ internautom często serwuje się reklamy nie związane z treścią aktualnie oglądanych stron, ale z raczej z treścià stron oglądanych wcześniej w czasie surfowania w sieci.
Źrodło: Internet Standard
> Tag: internet, reklama
Taką zaskakującą odpowiedź przynoszą badania przeprowadzone przez firmę Tacoda. Pisze o tym Magdalena Górak w artykule pt. „Lepsza reklama z sufitu niż dopasowana?" w serwisie Internet Standard.
O dziwo, internauci wydają się bardziej zainteresowani reklamami, które nie są kontekstowo dopasowane do treści serwisu. Inne badanie przeprowadzone przez Next Century Media wskazuje, że reklamy aut, komputerów czy odbiorników telewizyjnych cieszą się 17% większym zainteresowaniem na tych serwisach, gdzie nie było nawet wzmianki o takim sprzęcie.
Wg Internet Standard, zaobserwowana prawidłowość prawdopodobnie nie ma wpływu na skuteczność techniki tzw. targetowania behawioralnego, ponieważ internautom często serwuje się reklamy nie związane z treścią aktualnie oglądanych stron, ale z raczej z treścià stron oglądanych wcześniej w czasie surfowania w sieci.
Źrodło: Internet Standard
> Tag: internet, reklama
Komentarze