Portugalia: „Diairo de Noticias" zmienia formułe i stawia na użyteczność

Użyteczność, bliskośc z czytelnikiem, analiza - to trzy słowa-klucze nowej formuły „Diario de Noticias", najstarszego dziennika w Lizbonie, stolicy Portugalii.

Dziennik, utworzony 141 lat temu, stawia też na dziennikarstwo wizualne. Ciekawym rozwiązaniem jest rozbudowany pasek zajawek pod winietą okladki (na zdjeciu).

„Grafika nie czyni cudów, ale pozwala na bardziej skuteczne przekazanie treści", mówi Antonio José Teixera, dyrektor wydawniczy dziennika.

Nowa formuła ma na celu zatrzymanie spadku sprzedaży. „Diario de Noticias" stracił w ciągu 5 lat połowę swoich czytelników, przechodząc z 80.000 egz. w 2000 r. do 40.000 egz. w 2005 r.

Przegrywa w konkurencji z internetem i darmowymi dziennikami, które reprezentują w tym kraju 40% nakładów w segmencie prasy codziennej.

Źródło: „Le Figaro"

> Tag:

Komentarze