Prestiżowy dziennik „Financial Times" wydaje kolekcję książek i podcasty z newsami

Znakomite teksty, ekskluzywne informacje i analizy różnych guru już nie wystarczały brytyjskiemu dziennikowi „Financial Times", by powstrzymać spadek czytelnictwa, który dotyka większość gazet w Wielkiej Brytanii.

Teraz, przez 6 tygodni, w każdy poniedziałek, do tej prestiżowej, konserwatywnej gazety o międzynarodowym zasięgu, drukowanej na łososiowym papierze, będą dołączane bezpłatne, 32-stronicowe biografie ludzi biznesu.

Pierwsza książka „FT" kolekcji będzie poświecona Steve’owi Jobs’owi, współzałożycielowi Apple i studia Pixar, twórcy sukcesu iPoda.

„FT" sam poinformował ostatnio, że jest na dobrej drodze do odzyskania stabilności finansowej, dzięki większym wpływom z reklamy i ustabilizowaniu się przychodów.

Sprzedaż „FT" na wyspach brytyjskich spadła ostatnio poniżej 100.000 egz. (160.000 egz. w 2000 r.). Niedawne badania cztelnictwa „FT" zrealizowane przez National Readership Survey odnotowały spadek sprzedaży o 36% między marcem a październikiem 2005 r., co „FT" kontestuje.

Od 2000 r. ukazuje się „Financial Times Deutschland", w nakładzie ok. 90.000 egz. Niemiecki „FT" też nie zasypia gruszek w popiele: ostatnio zaskoczył swoich czytelników oferując do ściągnięcia codzienne, darmowe, podcasty z newsami politycznymi i ekonomicznymi.

Źródło: Editors Weblog

> Tag: , , , ,newspapers, Financial Times

Komentarze