Reklama: Operatorzy komórkowi stawiają na seks, humor i absurd w komórkach

Seks, humor i absurd - na to stawiają operatorzy komórkowi w swoich reklamach w 2006 r. I zapowiadają, że będzie jeszcze większe bombardowanie niż w zeszłym roku. A w zeszłym roku wydali bagatela blisko 450 mln zł.

Według najnowszych danych cennikowych zebranych przez firmę Expert Monitor, a do których dotarła "Gazeta", operatorzy komórkowi wydali:
  • 260 mln zł - PTC (Era i Heyah).
  • 256,7 mln zł - Centertel - (Idea, zastąpiona w końcu września przez Orange).
  • 221,9 mln zł - Polkomtel (Plus i Sami Swoi).
Dane te nie uwzględniają jednak wysokich rabatów (w przybliżeniu połowa wydanej kwoty), a także reklamy zewnętrznej. Na tę ostatnią operatorzy - według szacunków firmy Media Watch - wydali łącznie blisko 100 mln zł (tu rabaty są znacznie mniejsze).

W pierwszej piątce największych reklamodawców znajdują się wszystkie trzy sieci komórkowe, a wyprzedzają je tylko dwaj giganci rynku dóbr szybkozbywalnych - Unilever Polska oraz Procter & Gamble. Na czele pozostaje Agora, wydawca „Gazety Wyborczej".

Źródło: Gazeta Wyborcza

> Tag: ,

Komentarze