To nie dziennikarze, ale czytelnicy wybierają, w głosowaniu, część artykułów, króre zostaną wydrukowane następnego dnia w amerykańskim dzienniku „The Wisconsin State Journal".
Redakcja wprowadziła głosowanie kilka dni temtu. Odbywa się przez internet. Ma być okazją powiedzenia, co czytelnicy uważają za najważniejszą, najbardziej interesujcą i niezbędną informację danego dnia.
Można głosować na 4-5 tekstów do wyboru. Lista jest zróżnicowana tematycznie: wybory, informacje z kraju i rozrywka. Redaktor naczelny gazety, Tim Kelly, mówi, że najpopularniejszy artykuł jest zwykle zamieszczany na pierwszej stronie.
Kelly jest przekonany, że dziennikowi, z Wisconsin nie grozi tabloidyzacja. Zapewnia, że gazeta nie będzie rozpisywać się o kolejnych wyczynach lokalnych gwiazdek.
Inne media też próbują rozwinąć interaktywność idąc w tym samym kierunku:
Ważne, że czyta naszą gazetę.
Źródło: Media Channel, Editors Weblog
> Tag: media , prasa, dzienniki, dziennikarstwo, internet, interaktywnosc
Redakcja wprowadziła głosowanie kilka dni temtu. Odbywa się przez internet. Ma być okazją powiedzenia, co czytelnicy uważają za najważniejszą, najbardziej interesujcą i niezbędną informację danego dnia.
Można głosować na 4-5 tekstów do wyboru. Lista jest zróżnicowana tematycznie: wybory, informacje z kraju i rozrywka. Redaktor naczelny gazety, Tim Kelly, mówi, że najpopularniejszy artykuł jest zwykle zamieszczany na pierwszej stronie.
Kelly jest przekonany, że dziennikowi, z Wisconsin nie grozi tabloidyzacja. Zapewnia, że gazeta nie będzie rozpisywać się o kolejnych wyczynach lokalnych gwiazdek.
Inne media też próbują rozwinąć interaktywność idąc w tym samym kierunku:
- W Polsce, pionierem jest „Nowa Trybuna Opolska", która wprowadziła od ponad miesiąca instytucję czytelnika-redaktora prowadzącego. On też wybiera tematy na artykuły.
- W Chile, gazeta „Las Ultima Noticias" eksperymentowała z głosowaniem, jak „The Wisconsin State Journal". Internauci głosowali jednak masowo na materiały lekkie i rozrywkowe. Gazetę wypełniły gwiazdy i skąpo odziane panienki.
- Na internetowym serwisie Digg, internauci głosują na newsy, przydzielając „diggy". Im więcej głosów, tym wyższe miejsce - a co za tym idzie oglądalność - na stronie.
Ważne, że czyta naszą gazetę.
Źródło: Media Channel, Editors Weblog
> Tag: media , prasa, dzienniki, dziennikarstwo, internet, interaktywnosc
Komentarze