Agence France Presse wymyśliła informację jutra

Agence France Presse (AFP) stworzyła pierwszy w Japonii darmowy i interaktywny serwis informacyjny. To coś w rodzaju „wspólnoty pasjonatów aktualności".

Portal nazywa sie AFP-BB News. Jego adresatami są ludzie, którzy interesują się wydarzeniami. Dlaczego Japończycy? Bo jest ich dużo i mają masowo dostęp do szerokopasmowego, bezprzewodowego internetu. Partnerem AFP w tym projekcie jest japońska spółka internetowo-telekomunikacyjna Softbank.

Strona AFP-BB News składa się z trzech poziomych pasków zdjęć, które przesuwają się powoli z lewej na prawą stronę ekranu:
  • pierwszy pasek pokazuje 100 najważniejszych wydarzeń ostatnich dni,
  • drugi - 100 zdjęć z archiwum,
  • trzeci - 100 zdjęć najczęściej oglądanych.
Każdy z pasków ma swój RSS. Są tu też teksty, infografiki i video produkowane przez AFP

Tak jak na portalu Yahoo News, internauci mają możliwośc personalizacji strony. Mogą ją dowolnie komponować według swoich kręgów zainteresowania. Każdy może otworzyć swój blog, komentować newsy czy wywoływać komentarze innych.

Portal będzie całkowicie finansowany przez reklamy. Zostały one sprytnie wkomponowane w paski, miedzy zdjęcia. Na pierwszy rzut poszły reklamy samochodowe: Mercedes, Volvo i Smart.

Żeby zaistnieć w internecie opanowanym przez nowe media, tradycyjne media musza sięgać do zakurzonych pokładów wyobraźni. Muszą dać dowód na swoją innowacyjnośc, wyjść z kolein i wymyśleć informację jutra.

Podirytowana pewnie inwencją Associated Press czy Reutersa, AFP właśnie wymyśliła informację jutra.

Źródło: AFP

> Tag: ,, , , ,

Komentarze