Agora myśli o telewizji i ekspansji na Zachód

Jeszcze nie ucichły echa po likwidacji dziennika „Nowy Dzień", który zniknął 21 lutego, kiedy Agora zaczyna już komunikować o swoich nowych, ambitnych planach ekspansji.

„ (...) kiedyś myśleliśmy, że jedynym regionem, w którym można się przyglądać akwizycjom, jest Europa Środkowo-Wschodnia. Teraz uważamy, że warto się zacząć przyglądać Europie Zachodniej. Nie mogę wykluczyć, że do zakupu jakiejś zagranicznej spółki dojdzie już w tym roku", powiedziała Wanda Rapaczyńska, prezes Agory, w wywiadzie dla agencji Reuters.

W zeszłym tygodniu informowałem, że Agora jest zainteresowana zakupem polskich gazet należących do norweskiego koncernu Orkla. Norwegowie mają w Polsce 51% udziałów w spółce Presspublica wydającej "Rzeczpospolitą" oraz 12 dzienników regionalnych.

Szefowa Agory potwierdziła też, że jej spółka myśli o telewizyjnych projektach wykorzystujących technologie internetowe.

Obraz jest kluczem do przyszłości, w sytuacji kiedy mamy szerokopasmowy dostęp do internetu (...). Nie wyobrażam sobie, jak spółka medialna może wejść w przyszłość bez zaangażowania w telewizję", powiedziała Wanda Rapaczyńska.

Agora nie może jednak zrealizować tego planu w drodze kupna, gdyż żadna z dwóch największych telewizji komercyjnych - Polsat oraz TVN - nie jest obecnie na sprzedaż.

W tym roku spółka chce skupić się na obronie pozycji „Gazety Wyborczej", potwierdziła prezes Agory.

Po spodziewanej rezygnacji Michała Sołowowa, wydawcy „Życia Warszawy", z wydania nowego dziennika ogólnopolskiego, na placu boju pozostaje Axel Springer Polska, wydawca m.in. „Newsweek Polska" oraz „Faktu". Jego nowy, opiniotwórczy dziennik ma sie ukazać na początku kwietnia.

Źródło: „Gazeta Wyborcza"

> Wiedzieć więcej: Agora likwiduje Nowy Dzień w nadziei na kupno gazet regionalnych Orkli

> Tag: , ,

Komentarze