Wanda Rapaczyńska, prezes Agory, nie miała wczoraj powodów do zadowolenia. Po ogłoszeniu wyników finansowych za poprzedni rok, akcje wydawcy m. in. „Gazety Wyborczej" spadły wczoraj o 8,3%. Na koniec dnia kurs zamknął się na poziomie 55,50 zł. Jeszcze miesiąc temu wynosił 72 zł", pisze dziś „Gazeta Prawna".
„Nie sposób narzekać na wyniki 2005 roku. Zespół Agory osiągnął istotny wzrost przychodów i zysków", stwierdziła Wanda Rapaczyńska, cytowana przez „Gazetę Prawną". Ubiegły rok Agora zakończyła zyskiem 126,7 mln zł. To o 83,9% więcej niż rok wcześniej.
Dlaczego więc spadł kurs akcji? Czwarty kwartał zeszłego roku był słabszy niż rok wcześniej. Agora zarobiła wtedy na czysto tylko 8,5 mln zł, podczas gdy rok wcześniej miała 38,8 mln zł. Mniejsza była też sprzedaż flagowego produktu spółki - „Gazety Wyborczej" – w czwartym kwartale spadła o 5%.
Niepokój akcjonariuszy wywołała jednak przede wszystkim perspektywa najbliższych, najprawdopodobniej bardzo trudnych dla medialnej spółki miesięcy. Przewidywany na wiosnę debiut dwóch dzienników spowoduje wzrost kosztów obrony pozycji „Gazety Wyborczej" i umacniania „Nowego Dnia", wprowadzonego na rynek w listopadzie poprzedniego roku.
W komentarzu do raportu Wanda Rapaczyńska powiedziała, że wyniki za poprzedni rok ustawiają Agorę w korzystnej pozycji startowej do zmierzenia się z wyzwaniami, które czekają spółkę w tym roku.
To wyzwanie to właśnie zapowiadany start dwóch dzienników opiniotwórczych Axel Springer Polska i Michała Sołowowa. Zdaniem analityków najbardziej uderzą one właśnie w Gazetę Wyborczą i mogą doprowadzić do pogorszenia wyników spółki.
Źródło: „Gazeta Prawna"
> Tag: media, prasa, dzienniki, Agora
„Nie sposób narzekać na wyniki 2005 roku. Zespół Agory osiągnął istotny wzrost przychodów i zysków", stwierdziła Wanda Rapaczyńska, cytowana przez „Gazetę Prawną". Ubiegły rok Agora zakończyła zyskiem 126,7 mln zł. To o 83,9% więcej niż rok wcześniej.
Dlaczego więc spadł kurs akcji? Czwarty kwartał zeszłego roku był słabszy niż rok wcześniej. Agora zarobiła wtedy na czysto tylko 8,5 mln zł, podczas gdy rok wcześniej miała 38,8 mln zł. Mniejsza była też sprzedaż flagowego produktu spółki - „Gazety Wyborczej" – w czwartym kwartale spadła o 5%.
Niepokój akcjonariuszy wywołała jednak przede wszystkim perspektywa najbliższych, najprawdopodobniej bardzo trudnych dla medialnej spółki miesięcy. Przewidywany na wiosnę debiut dwóch dzienników spowoduje wzrost kosztów obrony pozycji „Gazety Wyborczej" i umacniania „Nowego Dnia", wprowadzonego na rynek w listopadzie poprzedniego roku.
W komentarzu do raportu Wanda Rapaczyńska powiedziała, że wyniki za poprzedni rok ustawiają Agorę w korzystnej pozycji startowej do zmierzenia się z wyzwaniami, które czekają spółkę w tym roku.
To wyzwanie to właśnie zapowiadany start dwóch dzienników opiniotwórczych Axel Springer Polska i Michała Sołowowa. Zdaniem analityków najbardziej uderzą one właśnie w Gazetę Wyborczą i mogą doprowadzić do pogorszenia wyników spółki.
„(...) Największe szanse na odebranie Gazecie Wyborczej czytelników i reklamodawców ma projekt Axel Springer Polska. Niemniej, debiut dwóch tytułów wstrząśnie rynkiem. Według szacunków, oba projekty mogą odebrać obecnym graczom nawet 0,25 mld zł wpływów z reklam. Sama Gazeta Wyborcza może natomiast stracić około 150 mln zł rocznie", pisze Michał Fura.
Źródło: „Gazeta Prawna"
> Tag: media, prasa, dzienniki, Agora
Komentarze