W USA spada zainteresowanie Igrzyskami Olimpijskimi w telewizji. Amerykanie wolą reality show „American Idol" na Fox News lub serial „Grey's Anatomy" na ABC od biegów narciarskich czy jazdy figurowej transmitowanych na NBC. Tak wynika z badań Nielsen Media Research.
Turyn ogląda o 36% mniej Amerykanów niż Salt Lake City cztery lata temu, 17% mniej niż Nagano w 1998 i aż 44% mniej niż Lillehammer w 1994.
Nielsen Media Research tłumaczy to dwoma przyczynami:
Źródło: AFP, „New York Times"
> Tag: media, informacja, tv
Turyn ogląda o 36% mniej Amerykanów niż Salt Lake City cztery lata temu, 17% mniej niż Nagano w 1998 i aż 44% mniej niż Lillehammer w 1994.
Nielsen Media Research tłumaczy to dwoma przyczynami:
- agresywna kontrofensywa stacji telewizyjnych, które nie transmitują Olimpiady. Aż dwa razy więcej Amerykanów oglądało „American Idol" niż Turyn.
- internet: Amarykanie sprawdzają wyniki w sieci. Tydzień temu aż 1,4 mln osób szukało rezultatów z Turynu przez Google i Yahoo! Najpopularniejszy amerykański website sportowy, www.nbcolympics.com zgromadził w tym samym czasie ponad 1 mln internautów
Źródło: AFP, „New York Times"
> Tag: media, informacja, tv
Komentarze