Prasa, szczególnie prasa regionalna i lokalna, coraz częściej stosuje techniki z dziennikarstwa obywatelskiego, by włączyć czytelnika w proces tworzenia informacji.
Ciekawym przykładem tej nowej, światowej tendencji jest peruwiański dziennik „El Comercio“. Próbuje on wciągnąć swoich czytelników do współpracy w charakterze fotoreporterów, by zwiększyć swoją sprzedaż.
„El Comercio“ przeprowadził prostą analizę: wszyscy, lub prawie wszyscy mają dziś telefony komórkowe i aparaty cyfrowe. Większość potrafi zrobić proste zdjęcie. A to oznacza, że ludzie mogą dostarczać materiały zdjęciowe i video do gazety. Część z tych materiałów da się na pewno wykorzystać.
„ Fotografia jest najlepszą drogą do nawiązania współpracy z czytelnikami. Dialog, konwersacja i współpraca to kwestie szczególnie istotne dla naszych czytelników, zwłaszcza młodych”, tłumaczy Juan Carlos Lujan, redaktor internetowy „El Comercio“ i szef tego projektu, cytowany przez Editors Weblog.
Czytelnicy przysyłają dziennie do „El Comercio" od 4 do 6 zdjęć lub krótkich video nagranych z komórki. Redakcja wykorzystuje wybrane zdjęcia w wydaniu codziennym na kolumnie „La Pagina del Lector” (strona czytelników) oraz na swoich stronach internetowych, gdzie zamieszcza też video.
„El Comercio“ próbuje tu upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu:
Myślę, że dziennikarstwo obywatelskie może być skutecznym i jednocześnie najtańszym sposobem na zwiększenie, lub zahamowanie spadku sprzedaży w prasie regionalnej i lokalnej. Oczywiście dobrze przemyślane i nie od razu.
Źródło: Editors Weblog
> Tag: media, prasa, internet, informacja, dzienniki, dziennikarstwo, interaktywnosc
Ciekawym przykładem tej nowej, światowej tendencji jest peruwiański dziennik „El Comercio“. Próbuje on wciągnąć swoich czytelników do współpracy w charakterze fotoreporterów, by zwiększyć swoją sprzedaż.
„El Comercio“ przeprowadził prostą analizę: wszyscy, lub prawie wszyscy mają dziś telefony komórkowe i aparaty cyfrowe. Większość potrafi zrobić proste zdjęcie. A to oznacza, że ludzie mogą dostarczać materiały zdjęciowe i video do gazety. Część z tych materiałów da się na pewno wykorzystać.
„ Fotografia jest najlepszą drogą do nawiązania współpracy z czytelnikami. Dialog, konwersacja i współpraca to kwestie szczególnie istotne dla naszych czytelników, zwłaszcza młodych”, tłumaczy Juan Carlos Lujan, redaktor internetowy „El Comercio“ i szef tego projektu, cytowany przez Editors Weblog.
Czytelnicy przysyłają dziennie do „El Comercio" od 4 do 6 zdjęć lub krótkich video nagranych z komórki. Redakcja wykorzystuje wybrane zdjęcia w wydaniu codziennym na kolumnie „La Pagina del Lector” (strona czytelników) oraz na swoich stronach internetowych, gdzie zamieszcza też video.
„El Comercio“ próbuje tu upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu:
- z jednej strony, czytelnicy zaangażowani w tworzenie gazety mogą stać się bardziej lojalni. Wciągną się w tworzenie gazety, wciągną w to swoich znajomych, zbliżą się do gazety.
- z drugiej strony, gazeta może zyskać na jakości informacji, szczególnie w przypadku informacji lokalnej. Dzięki czytelnikom-fotoreporterom gazeta może dotrzeć do wielu informacji ważnych dla wspólnoty lokalnej, a które mogłyby umknąć dziennikarzom.
Myślę, że dziennikarstwo obywatelskie może być skutecznym i jednocześnie najtańszym sposobem na zwiększenie, lub zahamowanie spadku sprzedaży w prasie regionalnej i lokalnej. Oczywiście dobrze przemyślane i nie od razu.
Źródło: Editors Weblog
> Tag: media, prasa, internet, informacja, dzienniki, dziennikarstwo, interaktywnosc
Komentarze