Francja: „Le Nouvel Observateur" wprowadza płatny servis premium w internecie

„Le Nouvel Observateur" jest pierwszym francuskim tygodnkiem, który wprowadza na swojej stronie internetowej płatny serwis premium, Club Obs.com. Serwis będzie dostępny od marca w cenie 2 euro miesięcznie (1 euro w promocji).

Club Obs.com obejmuje m. in.:
  • Komentarze, analizy i opinie opublikowane na Nouvelobs.com, w „Le Nouvel Observateur" i w miesięczniku ekonomicznym „Challenges".
  • Raporty „Le Nouvel Observateur", „Challenges" i magazynu „Sciences et Avenir"
  • Wybrane części z serwisu internetowego, np. dodatkowe informacje w stylu „Wiedzieć więcej" do newsów.
  • Galerie zdjęć i filmów animowanych.
  • Archiwum „Le Nouvel Observateur", dodatku telewizyjnego „TélécinéObs", dodatku „Paris Obs", „Challenges" i „Sciences et Avenir".
Choć istnieje wiele innych sposobów na zarabianie w internecie, myślę, że w przypadku „Le Nouvel Obs" to dobra decyzja. Jego czytelnicy od dawna doceniają wysoką jakość jego website.

Podobnie zrobił francuski dziennik „Le Monde" i amerykański „New York Times". Ten ostatni stworzył serwis premium „Select". Sprzedaje w nim m. in. analizy swoich licznych komentatorów, które stanowią cenną wartość dodaną.

Po kilku miesiącach istnienia, „Select" nie spełnił pokładanych w nim nadziei: pozyskał tylko ok. 150.000 abonentów, czyli połowę tego czego się spodziewał.

Czy to porażka? Nie, to początek drogi. Tą samą ścieżką powinny pójść polskie tygodniki pogrążone w głębokim internetowym letargu.

Źrodło: „Le Nouvel Observateur"

> Tag: , ,


Komentarze