„Le Nouvel Observateur" jest pierwszym francuskim tygodnkiem, który wprowadza na swojej stronie internetowej płatny serwis premium, Club Obs.com. Serwis będzie dostępny od marca w cenie 2 euro miesięcznie (1 euro w promocji).
Club Obs.com obejmuje m. in.:
- Komentarze, analizy i opinie opublikowane na Nouvelobs.com, w „Le Nouvel Observateur" i w miesięczniku ekonomicznym „Challenges".
- Raporty „Le Nouvel Observateur", „Challenges" i magazynu „Sciences et Avenir"
- Wybrane części z serwisu internetowego, np. dodatkowe informacje w stylu „Wiedzieć więcej" do newsów.
- Galerie zdjęć i filmów animowanych.
- Archiwum „Le Nouvel Observateur", dodatku telewizyjnego „TélécinéObs", dodatku „Paris Obs", „Challenges" i „Sciences et Avenir".
Podobnie zrobił francuski dziennik „Le Monde" i amerykański „New York Times". Ten ostatni stworzył serwis premium „Select". Sprzedaje w nim m. in. analizy swoich licznych komentatorów, które stanowią cenną wartość dodaną.
Po kilku miesiącach istnienia, „Select" nie spełnił pokładanych w nim nadziei: pozyskał tylko ok. 150.000 abonentów, czyli połowę tego czego się spodziewał.
Czy to porażka? Nie, to początek drogi. Tą samą ścieżką powinny pójść polskie tygodniki pogrążone w głębokim internetowym letargu.
Źrodło: „Le Nouvel Observateur"
> Tag: media, prasa, internet