Jak mały duński dziennik realizuje strategię multimedialną na poziomie lokalnym

W 2002 r. redakcja duńskiego „Nordjyske Stiftstidende" produkowała tylko jedną rzecz: dziennik lokalny. Dziś, tworzy dodatkowo informacyjną stację telewizyjną, która nadaje całą dobę, radio informacyjne, darmową gazetę, informacje na komórkę i stronę internetową.

Marta Stone, dyrektor Ifra Newsplex Training, uważa, że to najlepszy przykład na świecie na tzw. konwergencję.

François Nel dokladnie przeanalizował na swoim blogu pracę redacji „Nordjyske Stiftstidende", w ramach projektu Journalism Leadership Programme realizowanego przez Universytet Central Lancashire w Preston (Wielka Brytania).

Wg niego, sukces Duńczyków opiera się na czterech filarach:
  • leadership
  • strategia
  • planowanie
  • szkolenia.
Nel jest przekonany, że poziom rozwoju technologicznego nie jest tu najważniejszy. O wiele bardziej istotne jest w przypadku duńskiego wydawnictwa jego innowacyjność w podejściu do informacji lokalnej.

Nel nakręcił ciekawy film na ten temat, który polecam.

Źródło: Editors Weblog

> Tag: , , , , , , , ,

Komentarze