Czy nowa makieta „Gazety Prawnej", która wczoraj ukazała się w nowej formule, jest udana? „To z pewnością krok do przodu. Gazeta jest bardziej elegancka, bardziej uporządkowana, ale nie jest łatwiejsza w nawigacji", ocenia Jacek Utko, dyrektor artystyczny grupy Bonnier, laureat Oskara światowego designu przyznanego przez Society of News Design za layout „Pulsu Biznesu".
Plusy nowej formuły wg Jacka Utko:
„Nowy layout Gazety Prawnej to dobry punkt wyjścia, ale trzeba do niej wprowadzić jeszcze wiele korekt. Myślę, że nowy redaktor naczelny, który ma doświadczenie z Pulsu Biznesu i Newsweeka (był redaktorem naczelnym obu tych tytułów), będzie w stanie sobie z tym poradzić", podsumowuje Jacek Utko.
> Tag: media, dzienniki, informacja, prasa, design
Plusy nowej formuły wg Jacka Utko:
- przejrzystość
- kolorystyka
- nowy papier
- infografika (która choć reprezentuje zaledwie poziom podstawowy, jest solidnie wykonana)
- typografia jest o niebo lepsza niż poprzednio, ale pozostaje na przeciętnym poziomie i brakuje jej elegancji,
- ilustracje w pionie - choć trochę sztuczne - wnoszą powiew świeżości.
- winieta tytułowa jest trochę bez charakteru
- za malo koloru niebieskiego
- zbyt mało ilustracji
- otwarcia sekcji są zbyt słabe, by pomóc czytelnikowi w lekturze
- górna belka to ciekawe rozwiązania, ale jest jest zbyt monotonna graficznie, by przyciągnąć czytelnika
- pierwsze strony są lepiej zaprojektowane niż reszta gazety, gdzie graficy nie radzą sobie z kolumnami o dużej ilości elementów.
„Nowy layout Gazety Prawnej to dobry punkt wyjścia, ale trzeba do niej wprowadzić jeszcze wiele korekt. Myślę, że nowy redaktor naczelny, który ma doświadczenie z Pulsu Biznesu i Newsweeka (był redaktorem naczelnym obu tych tytułów), będzie w stanie sobie z tym poradzić", podsumowuje Jacek Utko.
> Tag: media, dzienniki, informacja, prasa, design
Komentarze
od dawna:
http://pracownia52.pl/www/index.php?p=88
powtarzam...;-)
ps.
w porównaniu (?!) z dotychczasowymi dokonaniami INFORU -- to to jest Niebo a Ziemia.
a i nawet z minusami bym się nie do końca:
trochę bez charakteru -- to (może) i prawda; ale tacy są Konsumenci (docelowi).
nijacy.
więc trafi (zapewne).
(a "za mało niebieskiego" to już naprawdę nie rozumiem... ale ja głupi jestem.)