Reklama w internecie bije rekordy w Polsce

Internet był w ubiegłym roku najszybciej rozwijającym się medium na rynku reklamowym także w Polsce, donosi Internet Standard cytując raport IAB Polska.

  • W 2005 r. wartość rynku reklamy online wyniosła ok. 140 mln zł netto. Oznacza to wzrost o 60% w stosunku do 2004 r.
  • W 2004 roku wartość rynku reklamy online wyniosła 87 mln zł netto.
W 2006 internetowe przychody reklamowe mogą wynieść nawet ok. 210 mln zł netto, a wzrost - co najmniej 50%.

Według IAB, już za rok reklama internetowa będzie stanowiła co najmniej połowę wartości reklamy radiowej. W Wielkiej Brytanii nakłady firm na reklamę internetową od kilku lat stale rosną i już w 2004 roku okazały się wyższe, niż nakłady na reklamę radiową, a w 2005 przewyższyły wydatki na reklamę zewnętrzną.

Najpopularniejszymi formami reklamy są
  • banery reklamowe, które w ubiegłym roku stanowiły około 38% przychodów.
  • tzw. formy agresywne (top layers, brandmarks, internetowe spoty filmowe), których udział wyniósł 32%.
  • mailing (9%) i sponsoring (7%), które odnotowują tendencję spadkową.
Wg IAB, wiodącymi sektorami gospodarki inwestującymi w reklamę online są:
  • branża finansowa - 26% całości wydatków na reklamę online.
  • branża FMCG - 19%
  • branża telekomunikacyjna - 19%
  • motoryzacja i transport - 18% wydatków.
Źródło: Internet Standard

> Tag: ,

Komentarze

Ładnie to wygląda.