Internet był w ubiegłym roku najszybciej rozwijającym się medium na rynku reklamowym także w Polsce, donosi Internet Standard cytując raport IAB Polska.
Według IAB, już za rok reklama internetowa będzie stanowiła co najmniej połowę wartości reklamy radiowej. W Wielkiej Brytanii nakłady firm na reklamę internetową od kilku lat stale rosną i już w 2004 roku okazały się wyższe, niż nakłady na reklamę radiową, a w 2005 przewyższyły wydatki na reklamę zewnętrzną.
Najpopularniejszymi formami reklamy są
> Tag: internet, reklama
- W 2005 r. wartość rynku reklamy online wyniosła ok. 140 mln zł netto. Oznacza to wzrost o 60% w stosunku do 2004 r.
- W 2004 roku wartość rynku reklamy online wyniosła 87 mln zł netto.
Według IAB, już za rok reklama internetowa będzie stanowiła co najmniej połowę wartości reklamy radiowej. W Wielkiej Brytanii nakłady firm na reklamę internetową od kilku lat stale rosną i już w 2004 roku okazały się wyższe, niż nakłady na reklamę radiową, a w 2005 przewyższyły wydatki na reklamę zewnętrzną.
Najpopularniejszymi formami reklamy są
- banery reklamowe, które w ubiegłym roku stanowiły około 38% przychodów.
- tzw. formy agresywne (top layers, brandmarks, internetowe spoty filmowe), których udział wyniósł 32%.
- mailing (9%) i sponsoring (7%), które odnotowują tendencję spadkową.
- branża finansowa - 26% całości wydatków na reklamę online.
- branża FMCG - 19%
- branża telekomunikacyjna - 19%
- motoryzacja i transport - 18% wydatków.
> Tag: internet, reklama
Komentarze