Ponad połowa Polaków (54%) zamierza regularniej i dokładniej czytać te czasopisma, które już zna, a co trzeci (33%) planuje zaglądać do większej liczby magazynów, niż obecnie, informuje TNS OBOP.
Co piąty badany (20%) chce w ogóle zrezygnować z czytania i przeglądania czasopism, wynika z opublikowanego monitoringu kupowania i czytania prasy, przeprowadzonego przez TNS OBOP w czerwcu 2005 r.
Na podstawie monitoringu TNS OBOP wyróżnia pięć różnych typów czytelników czasopism:
Proporcje pomiędzy różnymi typami spodziewanych zachowań czytelników przedstawiają się jednak odmiennie wśród zwolenników różnych tytułów:
> Tag: media, prasa, internet,
Co piąty badany (20%) chce w ogóle zrezygnować z czytania i przeglądania czasopism, wynika z opublikowanego monitoringu kupowania i czytania prasy, przeprowadzonego przez TNS OBOP w czerwcu 2005 r.
Na podstawie monitoringu TNS OBOP wyróżnia pięć różnych typów czytelników czasopism:
- Zaangażowani – to czytelnicy, którzy zamierzają regularniej i dokładniej czytać znane sobie czasopisma, ale nie zamierzajà rozszerzać listy tytułów;
- Zachłanni – to osoby, które zamierzają regularniej i dokładniej czytać znane sobie czasopisma, ale chcą również zaglądać do większej ich liczby;
- Inercyjni – to ci, którzy niczego nie zamierzają;
- Dezerterzy – to osoby, które zamierzają w przyszłości częściej rezygnować z czytania i przeglądania czasopism.
- Konwertyci – to ci, którzy zamierzają zaglądać do większej liczby czasopism niż dotychczas, ale nie zamierzają regularniej i dokładniej czytać tych już sobie znanych.
Proporcje pomiędzy różnymi typami spodziewanych zachowań czytelników przedstawiają się jednak odmiennie wśród zwolenników różnych tytułów:
- Najbardziej zaangażowanych czytelników mają tygodniki „Wprost" (36%) i „Pani Domu" (34%).
- Najwięcej „zachłannych”, czyli zamierzających zaglądać też do innych czasopism, jest natomiast wśród czytelników „Newsweeka" (41%) i „Tiny" (39%).
- Najwięcej dezerterów znajdziemy wśród sympatyków „Tele Tygodnia" i „Przyjaciółki" (13%).
> Tag: media, prasa, internet,
Komentarze