Tygodniki opinii ciągle tracą czytelników

Największe tygodniki opinii ciągle tracą czytelników. Najwięcej stracił „Przekrój", najmniej „Wprost". Tak wynika z danych za listopad 2005 r. opublikowanych wczoraj przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy (ZKDP).
  • „Polityka", lider rynku, sprzedała w listopadzie 2005 r. 170.300 egz. (mniej aż o 13,1% niż rok wcześniej).
  • „Wprost" sprzedał 153.600 egz. (tylko o 0,9% mniej niż przed rokiem).
  • „Newsweek Polska" sprzedał w listopadzie 151.200 egz. (spadek o 4,1%).
  • „Przekrój", który odnotował największy spadek, sprzedał 84.000 egz. (mniej aż o 17,1% w stosunku do roku poprzedniego!).
„Polityce", „Przekrojowi" i „Wprost" w ujęciu miesiąc do miesiąca udało się poprawić swoje wyniki. Gorzej niż w październiku sprzedawały się natomiast „Newsweek Polska" oraz „Ozon". Sprzedaż tego ostatniego spadła z 61.3000 egz. w październiku do 37.6000 egz. w listopadzie 2005 r. Czy tygodniki opinii będą w stanie zahamować ten trend spadkowy? Czy polska prasa przeżyje w erze internetu? Źródło: ZKDP > Tag: , ,

Komentarze