Tylko „Gazeta Wyborcza" odnotowała wzrost sprzedaży w 2005 r.

„Gazeta Wyborcza" jako jedyny dziennik ogólnopolski odnotowała w ubiegłym roku wzrost sprzedaży. Pozostałe tytuły zamknęły 2005 r. spadkami, pisze Vadim Makarenko w „Gazecie Wyborczej"

Z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) wynika, że rynek dzienników ogólnopolskich skurczył się w zeszłym roku o 1,5%, z 1,41 do 1,38 mln sprzedanych egzemplarzy.

Średnia sprzedaż wydawanej przez Agorę „Gazety Wyborczej" wzrosła o 2,5% do 447.700 egzemplarzy, podczas gdy rok wcześniej dziennik sprzedawał 435.900 egzemplarzy.

Sprzedaż największego na rynku - należącego do polskiej filii niemieckiego koncernu Axel Springer - bulwarowego „Faktu" spadła o 3% i wyniosła 519.000 egzemplarzy. Jego główny konkurent, czyli „Super Express", odnotował największy spadek w tym segmencie rynku - jego sprzedaż zmalała o 6,6% i wyniosła 216.100 egzemplarzy.

Nieznacznie, bo o 0,2%, spadła sprzedaż „Rzeczpospolitej", która zakończyła rok ze sprzedażą na poziomie 182.700 egzemplarzy.

Źródło: „Gazeta Wyborcza"

> Tag: ,

Komentarze