USA: 2,5 mln dolarów za 30 sek. reklamy na Super Bowl

Ponad 90 mln Amerykanów zasiadło w niedzielę wieczorem przed telewizorami, by oglądać amerykańską wersję futbolu, Super Bowl.

To jedno z większych wydarzeń towarzyskich i medialnych roku w USA. Oglądają je całe rodziny, nawet ci, których sport w ogóle nie interesuje.

W sumie, ponad miliard osób na świecie miało oglądać finały czterdziestej edycji Super Bowl w Detroit, w których zmierzyły się drużyny Sea Hawks (Seattle) z Steelers (Pittsburgh). Ale nie to jest najważniejsze. Transmisja Super Bowl jest przede wszystkim wielkim wydarzeniem reklamowym.

Niektórzy Amerykanie oglądają Super Bowl głównie dla reklam. Reklamodawcy płacą średnio 2,5 mln dolarów za trzdziesto-sekundowy spot. Co roku, reklama z Super Bowl przynosi organizatorom kilkadziesiąt mln dolarów. Wśród reklamodawców prym wiodą oczywiście producenci piwa, ulubionego napoju kibiców futbolu.


Źródło: „New York Times", „Le Figaro"

> Tag: , ,

Komentarze