Google testuje reklamy lokalne na swoich mapach


Google Local rozpoczął po raz pierwszy testy reklam lokalnych, które ukazują się okienkach informacyjnych na mapach Google Maps (na zdjeciu) - poinformował blog Shimon Sandler, precyzując, że test dotyczy wybranych klientów Google.

Sandler chciał znaleźć niedaleko siebie księgarnię w Nowym Jorku. Wstukał w Google Local słowo booksellers nyc. Pojawiła się mapka Nowego Jorku z charakterystycznymi czerwonymi balonikami wskazującymi gdzie znajdują się księgarnie.

Obok niektórych baloników pojawiły się w kwadraciku piktogramy przedstawiające filiżankę kawy. Czyżby Google zapraszał na kawę? Nic z tych rzeczy. Kiedy Sandler kliknął w piktogram, otworzyło się okienko z informacją o lokalizacji księgarni Barnes & Noble, oraz jej reklama.

Jak w przypadku reklamy kontekstualnej, reklamy lokalne można zamówić przez internet w My Client Center Google.

Google przechodzi więc na następny etap swojej ofensywy, która uderza w żywotne interesy mediów, w tym przypadku głównie prasy regionalnej i lokalnej.

Zrodło: blog Shimon Sandler (via blog Steve'a Rubel'a Micro Persuasion )

> Tag: , , , , ,


Komentarze