Dlaczego Reuters tak chętnie stał się partnerem Google Finance, nowego serwisu informacyjnego uruchomionego 21 marca br. przez najpopularniejszą wyszukiwarkę na świecie? Ruch, ruch, ruch, odpowiada Ad Age.
Im więcej internautów wejdzie na strony Google Finance, tym większe szanse, że zainteresują się agencją Reuters, która jest jednym z dostarczycieli treści. Serwis został otwarty w wersji amerykańskiej, Google zapowiada jednak uruchomienie wkrótce jego europejskiego odpowiednika.
Google żadnych treści nie produkuje. Wykorzysta swoje własne oprogramowanie, tzw. agregator, do integrowania danych tworzonych przez innych.
Google Finance będzie zawierać newsy, dane dotyczące cen akcji, wykresy akcji, strony dotyczące notowań firm i inne dane finansowe. Ten produkt jest identyczny z tym, co oferują inne internetowe serwisy finansowe.
Strony finansowe są jednymi z najbardziej popularnych w internecie. Według firmy badawczej ComScore Media Metrix, strony te przyciągnęły w styczniu 161 milionów odwiedzających, a liczba ta była o 23% większa niż w poprzednim roku.
Uuchamiając swój nowy serwis, Google uderza bezpośrednio w najbardziej popularny wortal finansowy w sieci - Yahoo! Finance (34,3 mln odwiedzających), w drugą na liście - MSN Money Microsoftu (24 mln) oraz w inne specjalistyczne serwisy.
W tej grze tradycyjne media się nie liczą.
Źródło: Ad Age (via Cyber Journalist), Serch Engine Watch
> Tag: internet, media, news, informacja, business model, nowe technologie, Google, Google Finance, Yahoo, MSN
Im więcej internautów wejdzie na strony Google Finance, tym większe szanse, że zainteresują się agencją Reuters, która jest jednym z dostarczycieli treści. Serwis został otwarty w wersji amerykańskiej, Google zapowiada jednak uruchomienie wkrótce jego europejskiego odpowiednika.
Google żadnych treści nie produkuje. Wykorzysta swoje własne oprogramowanie, tzw. agregator, do integrowania danych tworzonych przez innych.
Google Finance będzie zawierać newsy, dane dotyczące cen akcji, wykresy akcji, strony dotyczące notowań firm i inne dane finansowe. Ten produkt jest identyczny z tym, co oferują inne internetowe serwisy finansowe.
Strony finansowe są jednymi z najbardziej popularnych w internecie. Według firmy badawczej ComScore Media Metrix, strony te przyciągnęły w styczniu 161 milionów odwiedzających, a liczba ta była o 23% większa niż w poprzednim roku.
Uuchamiając swój nowy serwis, Google uderza bezpośrednio w najbardziej popularny wortal finansowy w sieci - Yahoo! Finance (34,3 mln odwiedzających), w drugą na liście - MSN Money Microsoftu (24 mln) oraz w inne specjalistyczne serwisy.
W tej grze tradycyjne media się nie liczą.
Źródło: Ad Age (via Cyber Journalist), Serch Engine Watch
> Tag: internet, media, news, informacja, business model, nowe technologie, Google, Google Finance, Yahoo, MSN
Komentarze