Hachette rozpoczyna dziś swoją ofensywę w internecie

Po raz pierwszy w Europie, amatorzy plotek i ploteczek o gwiazdach mogą od dzisiejszego ranka nacieszyć się oglądając swoją telewizję w... internecie. Nowy kanał Public TV jest dostępny na stronach yahoo.fr i na stronach „Public", jednego z magazynów people (dla 15-30-latków) grupy Hachette Filipacchi Médias.

Największy wydawca prasy magazynowej na świecie nie pożałował środków na swoją telewizję. Stworzył ją z internetowym gigantem, Yahoo, który może się pochwalić 10 mln użytkowników miesięcznie we Francji.

W przeciwieństwie do swoich konkurentów„Gala TV" i „Closer TV", które ograniczają się do skromnych transmisji wideo, Public TV ma prawdziwą ramówkę, prawdziwe studio, profesjonalny sprzęt, ekipę profesjonalistów, w tym prezenterów podkupionych z prawdziwych stacji telewizyjnych.

Wg „Le Figaro", ta inwestycja kosztowała Hachette 1,5 mln euro. Oznacza to, że wylansowanie stacji telewizyjnej w internecie jest dziesięc razy tańsze od klasycznej stacji jak np. TNT.

Hachette jest na początku swojej ofensywy w internecie. Opiera się ona na trzech filarach:
  • sprzedaż elektronicznych wydań magazynów papierowych
  • rozwój websites
  • wprowadzenie nowych formatów reklamowych
Hachette planuje, że w 2010 r. 10 % jego przychodów będzie generowane przez internet.

Źródło: AFP, „La Tribune", „Le Figaro"

> Wiedzieć więcej:
Czy Hachette przenosi się do internetu?


> Tag: , , ,

Komentarze