Internauci wyszukują tylko do trzeciej strony wyników

Internauci używający wyszukiwarek sprawdzają tylko do trzech pierwszych stron wyników - twierdzi firma badawcza Jupiter Research w swoim ostanim badaniu sponsorowanym przez firmę marketingową iProspect (a nie będącej współautorem badań jak błednie podały Wirtualne Media, a ja za nimi cytując w dobrej wierze tę informację w pierwszej wersji tego wpisu).

Dziękuję Michałowi, którego opinia figuruje w komentarzach poniżej, za korektę innej informacji podanej błędnie przez Wirtualne Media, które napisały „linków" zamiast „stron", co radykalnie zmienia sens badań. Dlatego też zacytowałem na blogu tę informację, sam trochę zaskoczony wynikami badań. Michał podał też link do strony iProspect, gdzie został opublikowany komunikat nt. badań.

Po przeczytaniu tego komunikatu zrozumiałem wreszcie o co chodziło cytowanemu przez Wirtualne Media prezesowi zarządu iProspect, Robertowi Murrayowi. Stwierdził, że takie wyniki badań oznaczają, że strony internetowe firm oraz sposób ich pozycjonowania w wyszukiwarkach trzeba będzie całkowicie zmienić - muszą one być znajdowane pod kilkoma terminami, nie tylko pod jednym czy dwoma - inaczej niewiele osób na nie trafi.

A stwierdził tak dlatego, iż - o czym nie bylo ani słowa w tekście z Wirtualnych Mediów - 36% użytkowników wyszukiwarek uważa, że firmy, które znajdują się u góry strony są najlepszymi markami w branży!

Odsyłam zaintersowanych do tekstu na WM i do raportu z badań na stronach iProspect.


Źródło: iProspect

> Tag:

Komentarze

Anonimowy pisze…
czasem miło być w Mniejszości ;-)
Michal Dzierza pisze…
BLAD, BLAD, BLAD!!

Chcialbym powiedziec kilka gorzkich slow na temat WirtualnychMediow, ktore PO RAZ KOLEJNY podaja glupoty, nie sprawdzajac rzetelnosci informacji, ale nie wypada tego robic u Pana!

Nie chodzi o trzeci LINK, a o trzecia STRONE rezultatow wyszukiwan - jest to istotna roznica.

Polecam link do strony firmy, ktora przeprowadzila badania: http://www.iprospect.com/media/press2006_04_11.htm
Michal Dzierza pisze…
No i dane podane w artykule tez sa tym samym zafalszowane, np. 62% nie klika na pierwszy link, tylko na jakikolwiek rezultat na pierwszej stronie.

Oj, te WirtualneMedia....

WirtualnaIgnorancja.
Pretty remarkable post. I simply came across your blog and desired to say that I have really enjoyed searching your blog posts.