11 kwietnia 2006

Orkla Media chce sprzedać swoje gazety, ale kupuje Netsprint.pl

Największa polska wyszukiwarka Netsprint.pl zmienia właściciela. Będzie nim norweska grupa Orkla Media, właściciel 13 polskich gazet regionalnych i 51% udziałów „Rzeczpospolitej" - poinformowała dziś „Rzeczpospolita".

90,3% udziałów w Netsprint.pl kupiła spółka zależna Orkli Media - Orkla Press Poland. Wartości transakcji nie podano.

Według Lasse Bolandera, prezesa Orkli Media Digital, inwestycja w Netsprint.pl będzie dobrym początkiem bardziej aktywnego działania Orkli na polskim rynku nowych mediów. Koncern ma zamiar inwestować w portale wertykalne, serwis ogłoszeń drobnych oraz tematyczne serwisy internetowe, będące uzupełnieniem jego medialnej działalności - pisze dziś Internet Standard, który publikuje wywiad z prezesem Netsprint, Arturem Banachem.

Stare media, tzn. prasa nie interesują już Orkli, która od kilku miesięcy szuka kupca na całość lub część swoich aktywów medialnych, w tym polskich. Wśród kilku potencjalncyh nabywców wymienia się m .in. inny norweski koncern medialny, Avishuset Dagbladet.

Źródło: „Rzeczpospolita"

> Tag: , , , ,

2 komentarze:

Emi pisze...

Wydaję się jakby koncern nie doceniał synergii jaką można z powodzeniem stworzyć pomiędzy prasą papierową i internetowymi mediami.
Orkla o wąskich horyzontach? Skończy się tak że regionalne gazety kupi spółka zależna Polskapresse i będzie monopol.
Przy okazji. Kolejny dziennik Polskapresse (DB) likwiduje codzienne mutowane strony i część odzialów regionalnych.

Anonimowy pisze...

taki ruch może wpłynąc na popularyzację reklamy kontekstowej. NetSprint ostro promuje AdKonteskt, który idealnie pasuje do Rzepy, w ktorej znowu nota bene ukazuje się AdSesne, umieszczony przez IDMNet...
więcej info na moim blogu:
http://www.sprawnymarketing.pl/artykuly/netsprint-orkla/