14 kwietnia 2006

„Życie Warszawy" i „Dziennik Zachodni" też obniżają swoją cenę do 1,50 zł

Powiało strachem w polskiej prasie. Na cztery dni przed debiutem nowego „Dziennika" wydawnictwa Axel Springer, zaplanowanym na wtorek 18 kwietnia, dwie gazety obniżyły swoją cenę do 1,5 zł: „Życie Warszawy" i „Dziennik Zachodni", największy dziennik regionalny w Polsce. Wczoraj zrobiła to „Gazeta Wyborcza".

Oprócz obniżki ceny, „Życie Warszawy” już od najbliższego czwartku, 20 kwietnia, będzie się ukazywać w nowej, zmienionej formule: 40 stron (teraz 32), codzienny dodatek warszawski, więcej stron wydarzeniowych, rozbudowany dział opinie, analizy publicystów, nowe wydanie magazynowe, duży dodatek sportowy.

Pisałem już o tym wczoraj w wywiadzie z Andrzejem Załuckim, Redaktorem naczelnym gazety: „Życie Warszawy" nie obawia się, że nowa gazeta Springera zabierze jej reklamy, lub czytelników

„Dziennik Zachodni"
od dziś za 1,50 z tygodnikami powiatowymi i Telemagazynem. W dni powszednie cena z dodatkami tematycznymi i wydaniami lokalnymi nadal wynosi 1,30 zł.

Czy za nimi pójdą inne polskie gazety? Myślą o tym z pewnością te, których cena przekracza magiczną barierę 1,50 zł wyznaczoną przez Springera. Oznacza to, że wyniki finansowe wszystkich spółek, które obniżą cenę egzemplarzową też prawdopodobnie pójdą w dół w 2006 r.

A w dół szybuje również sprzedaż gazet codziennych. W styczniu br. spadła o 6,9%, a w lutym - o 10,7% - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. „Gazeta Wyborcza" utraciła w styczniu rekardową ilość, bo aż 12,9% czytelników (385.353 egz.) , a w lutym 1,9% (415.319 egz.) w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej.

Gorzej w styczniu i lutym sprzedawały się również dzienniki regionalne. Tytuły należące do grupy Polskapresse pogorszyły w tym okresie swój wynik o 6,7% Ich sprzedaż wyniosła 383,47 tys. egzemplarzy wobec 410 tys. egzemplarzy rok wcześniej.

Sprzedaż gazet regionalnych wydawanych przez koncern Orkla zmalała o 4,4%, do poziomu 355,5 tys. egzemplarzy wobec 371,7 tys. egzemplarzy rok wcześniej.

Swoje wyniki poprawiły m. in. „Przegląd Sportowy", „Puls Biznesu" i „Fakt", którego sprzedaż wzrosła w styczniu 2006 r. o 3,7% do 511.927 egz, a w lutym o 1,6% do 538.048 egz.

Źródło: Wirtualne Media, ZKDP

> Tag: , ,

Brak komentarzy: