Microsoft inwestuje w intratny segment reklamy w grach internetowych

Microsoft poinformował o zakupie firmy Massive, która zajmuje się umieszczaniem reklam w grach komputerowych. Cel: umocnić swoją pozycję na intratnym rynku gier.

Firma Billa Gatesa będzie mogła teraz nie tylko produkować konsole i gry, ale też tworzyć i umieszczać w tych grach reklamy.

Nie znane są szczegóły finansowe tej operacji. W zeszłym tygodniu „The Wall Street Journal" wspominał o kwocie od 200 do 400 milionów dolarów.

Massive jest, obok izraelskiej firmy DoubleFusion, jednym z dwóch największych graczy na tym rynku. Firma utrzymuje, że umieściła już reklamy w ponad 35 milionach sesji gier.

Podobnie jak jej izraelski konkurent, Massive opanował nowatorską technologię pozwalającą na umieszczanie w grach zmieniających się reklam na przedmiotach, z jakimi gracz styka się w wirtualnym świecie, od bilboardów do samochodów.

Nowa generacja reklam proponowanych przez te obie firmy bazuje na częstych połączeniach z internetem, co pozwala reklamodawcom zmieniać reklamy w grach przez cały czas, jak w telewizji, zamiast wykupywać niezmienny kod informatyczny raz na jakiś czas.

Microsoft chce wprowadzić tego typu reklamy do swoich gier MSG Games i internetowego serwisu Xbox Live, z którym gracz łączy się przy pomocy konsol Xbox i Xbox 360, też made in Microsoft.

Reklamodawcy i domy mediowe wiążą dużo nadziei z tym nowym pokoleniem reklam adresowanych głównie do młodych chłopców, którzy odchodzą od telewizji i tradycyjnych mediów w stronę internetu i gier wideo.

Zródło: Ars Technica

> Tag: , , , ,

Komentarze