
Znak szczególny: wychodzi tylko w wersji online, bez wersji papierowej.
"Do tej pory w Stanach nikt nie zrobił takiego projektu, który wydaje się więc ryzykowny. Jednak jeśli wszystko pójdzie dobrze - a myślimy, że pójdzie - to będziemy się rozwijać" - tłumaczy Joseph Coleman, jeden z tworców dziennika, na stronach Westword.
Dostęp do informacji jest bezpłatny. Portal gazety oparty jest o najprostszy model biznesowy: reklama i e-handel.
Źródło: cyberjournalist
> Tag: media, internet, informacja, model biznesowy, business model, reklama
3 komentarze:
pytanie - czym się różni dziennik online o którym tu mowa od portalu newsowego o profilu lokalnym?
Wydaje się,ze twórcy tego High Plains Messenger reklamują się jako pierwszy dziennik bez papieroweo wydania, ale jeśli tam zajrzeć przeciez to calkiem zwyczajny portal jest ..
Jak dla mnie trochę dmuchana sprawa :)
"portal", czy "dziennik"... to tylko słowa.
taka jest przyszłość.
jak z wynalazkiem druku; jeszcze za Gutenberga i po nim -- przepisywano (czasem, gdzieniegdzie...) książki ręcznie.
(a bo >> Anonymous -- jak "portal" -- to to nie jest warte czytania?;-)
nie twierdzę ze nie warte czytania. ale czy warte newsa o "pierwszym dzienniku bez wersji papierowej", skoro wyjątkowość High Plains Messengera sprowadza się tylko do nazewnictwa?
Na tej samej zasadzie wp czy onet mogłby się teraz reklamowac jako gazety online bez wersji papierowej, istniejące już od kilku lat :))
Prześlij komentarz