5 czerwca 2006

Francja: Premiera darmowego dziennika „Direct Soir"

Jutro startuje we Francji nowy darmowy, popołudniowy dziennik, „Direct Soir". Wychodzi w nakładzie 500.000 egz. w 13 miastach, w tym w Grenoble, Lille, Lyonie, Marsylii i w Paryżu. Połowa nakładu jest dystrybuowana w regionie paryskim (Ile-de-France).

„Direct Soir" wchodzi również do miast średniej wielkości jak Avignon, Aix en Provence i Villeurbanne, gdzie nie ma jego głównych konkurentów, darmowych dzienników „Metro" i „20 minutes".

Gazeta ma 24 strony. Jej redakcja będzie współpracować z redakcją telewizji Direct 8, jednej ze stacji telewizyjnej TNT.

Roczny budżet tego projektu wynosi 10 mln euro. Wydawcą jest przemysłowiec Vincent Bolloré, właściciel TNT. Jego celem jest zbudować grupę medialną.

Źródło: „Le Monde", „Le Figaro"

> Tag: , , ,

Brak komentarzy: